Skip navigation.

Andy

Trosrörelsen, ekumenik och annan religiös verksamhet är en del av denna bloggs innehåll

Sjikane og personhets ikke tillatt!

Jeg sletter alle meldinger som har til hensikt å sjikanere eller henge ut andre mennesker, og deres meninger!
Uansett hvem som skriver dem, så blir de slettet med en gang som jeg oppdager dem!

Målet med bloggen er IKKE å henge ut noen personer, eller å knuse Livets Ord eller Levende Ord!
La dette være tindrende klart! Uenighet på et saklig nivå er ok!

Andy

Det er fullbrakt!Kulturforandring!

Comments

avatar
Anonymous writes:

Hei Andy. Jeg vet ikke jeg..jeg syns nettopp at det er blitt en del uthenging på denne bloggen. Selv om du skriver mye bra, smaker ikke alt like godt. Dessverre.

By anonymous user, # 22. November 2006, 10:40:44

avatar
Kjære anonym!

Jeg har berørt en del temaer som handler om overgrep i Guds navn, og der ledere i trosbevegelsen har stått bak! Skjønner godt at det ikke smaker...
De er offentlige personer, men jeg mener at jeg ikke har hetset dem på noen som helst måte! Hvis du mener at jeg har gjort det, så er jeg takknemlig om du kan konkretisere det nærmere!

Fø har jeg en god dialog med både Livets Ord i Sveige, og Levende Ord i Bergen.
Det som beskrives her på denne bloggen er realiteter som mennesker har opplevd, og for noen kan det kanskje virke som helt usannsynlig at deres kjære trossøsken kan ha gjort noe slikt!

Jeg regner med at du tar kontakt om du mener at JEG hetser andre, for det ønsker jeg selvsagt ikke å gjøre!

Mvh Andy

By Andy Glandy, # 22. November 2006, 11:09:39

avatar
Anonymous writes:

dette er vel hets... hele bloggen!

By anonymous user, # 22. November 2006, 12:13:16

avatar
Nei!
Har du lest hele bloggen, siden du skriver det du gjør?
Det er sannheten om hva mennesker har opplevd, og om du mener at det er hets og at tilgivelse ikke er viktig, så har vi ikke så mye mer å diskutere!

Gud velsigne deg!

By Andy Glandy, # 22. November 2006, 12:42:01

avatar
Anonymous writes:

Nei, dette viser den stelhet du har og som du har vært en del av - sukk!

Vi hadde hatt mye å diskutere, og ja jeg har lest mye av denne bloggen og den er "hetsfull" mot LO og enkeltpersoner som deres ledere i mine øyne.

Bare det at du omgås Ulf H. er ett faresignal...

By anonymous user, # 22. November 2006, 13:36:21

avatar
Anonymous writes:

Du er feig som er annonym.

Mvh.
Remi

By anonymous user, # 22. November 2006, 13:38:05

avatar
Andy, do not waste time on this... No need to reply to anonymous peoples opinions.... Let them hide behind their anonymous names.....

By Tiger1, # 22. November 2006, 13:44:31

avatar
Ruben writes:

Anonymous, mener du dette seriøst?

Så du tror ikke at mennesker har det vanskelig og vondt etter opplevelser de har hatt i de omtalte menighets-sammenhengene? Du mener at dette ikke skal prates om og bearbeides?

Eller misforstod jeg hva du egentlig mente?

Usaklig av deg å hetse Ulf på den måten! ...siden vi allerede har en så lav terskel for å bruke det begrepet :smile:

Beklager at jeg lar meg provosere av en anonym ... hehe.

By anonymous user, # 22. November 2006, 13:52:37

avatar
Pellen writes:

Att kritisera LO har alltid varit förknippat med att "gå emot Gud" eller "Gå emot den smorde" eller att det är "hets". Det har alltid varit förbjuden att kritisera LO offentligt.

Bra att du tar bort kommentarer som har till "hensikt å sjikanere eller henge ut andre mennesker" som du skriver.
Dock Andy, backa nu inte på ditt budskap för att du fått LO´s ögon på dig.
Var inte till salu genom att bli "kompis" med LO och sedan sudda all tidigare kritik.

Nu har du säkert inte tänkt det, men tanken slog mig när jag läste inlägget.
Gud välsigna dig.

MVH
Pellen

By anonymous user, # 22. November 2006, 14:03:13

avatar
Hei Pellen (og andre)!
Jeg bakker ikke på budskapet mht det som faktisk er målet med det som jeg gjør; at SANNHETEN om hva som er foregått kommer frem, og at at mennesker kan gi og motta TILGIVELSE!

Jeg kompromisser ikke med sannheten, og står for det som jeg har gjort og gjør!
Hvis noen tror at jeg lar noen kneble meningene mine, og det som jeg tror er riktig, så tar de grundig feil! Jeg vet hva tilgivelse kan bety for mennesker hvis den kommer ifra hjertet, og jeg håper jo at Livets Ords ledere skal åpne sine hjerter! Levende Ords ledere forstår viktigheten av dette, og det kommer jeg tilbake til i en post ganske snart...

Fø vil jeg si til dere som ikke liker min venn Ulf H; han er min beste venn, og en av de beste menneskene som jeg kjenner! Han stråler Jesus, Jesus og atter Jesus!:smile: Hva han VAR, er ikke ensbetydende med hva han ER!

Gud velsigne dere alle sammen!

By Andy Glandy, # 22. November 2006, 14:19:23

avatar
Pellen writes:

Jag försår att herr "anonym" vandrar här hos oss, och jag har stängd av kommentarmöjligheterna för ickemedlemmar. Det önskade jag egentligen inte, men jag ser ingen anledning att ställa min blogg öppen för anonyma odemokratiska personers uttalanden. Det är bra och sunt med olika åsikter, men man måste köra med öppna kort.

Andy: Tack för ditt svar. Det gläder mig vad du skriver.

Gud Välsigna Dig Med!

By anonymous user, # 22. November 2006, 16:21:39

avatar
Bill Nunn writes:

Hi

I had attended LO i bergen for 3 years ...went to the bibleschool and my wife was a member for over 10 years before we "broke" away and left the Church.

We had questions about theology and leadership style ... I can assure you that this doesn't originate from America/USA but through ego and insecurity and lack of knowing what is going on outside the faith movement in other churches.
We had both positive and negative experiences leaving the Church.

I will not dwell on the negative as that is slowly coming out from those who were among the leadership.
However I will speak of the positive experience we had with Olav Ronhovde and his wife. I had spoken to Olav about the questions I had a few times and he was very open and listened intently. Both he and his wife came over one night to speak with us about us leaving the Church. They were more concerned that we were leaving in a healthy condition rather than trying to convince that we were wrong ... as some of our other friends had done.

All I can say is that I see a very positive, secure and genuine person in Olav Ronhovde. We was available and listened. We was concerned with our heart condition more than proving we were wrong in our decission.

I feel that LO in Bergen is in a great position to make some awesome changes and to build credibility both in and outside the Church walls.

I know that all can trust in Olav ... he has pproved his character time and time again.

Bless you all from the great country of Canada!

Bill Nunn ... w_nunn@hotmail.com

By anonymous user, # 22. November 2006, 16:28:38

avatar
Tiger writes:

Anonymous users are cowards.... The anonymous guy above is probably one of Enevalds friends or relatives…

By anonymous user, # 23. November 2006, 03:22:39

avatar
Kari writes:

For the love of God - I agree it's cowardly to stay anonymous when u're forwarding such harsh criticism, but geez Tiger... 'He's probably one of Enevald's friends or relatives'? A bit besides the point isn't it? Or are u one of those people who don't really acknowledge that people get to have and utter opinions that are completely opposite to your own?

By anonymous user, # 23. November 2006, 15:54:28

avatar
Alle er velkommen til å kommentere, og jeg håper at dere respekterer hverandre. Enevald og hans venner er også velkommen.
I utgangspunktet er jeg enig i det som "Tiger" sier mht de som kommer med hard kritikk, men ikke tør å skrive navnet sitt. Jeg har jo åpent for at man kan være anonym...

God debatt!

By Andy Glandy, # 23. November 2006, 16:34:03

avatar
Kari,

I will start to behave... Sorry if I pissed you off... Of cause people are allowed to have different opinions.... I do just not like when they can not stand for them officially....

By Tiger1, # 23. November 2006, 16:34:44

avatar
Kari writes:

Tiger: Sorry that I might have sounded harsh - not my intention to come across as furious... In regards to the anonymous-comments - I completely agree. It is cowardly, whether you're critizising or not to refrain from using a name.

Andy: I do fully respect everyone debating even when their opinions differ from my own.

By anonymous user, # 24. November 2006, 15:08:10