Kaczor Donald Reloaded
Sunday, 23. September 2007, 22:25:15
Za cztery tygodnie w Polsce odbędą się wybory. Dlaczego wybory te będą wyjątkowe, nie muszę Wam mówić -- wiecie w końcu lepiej ode mnie, bo poza internetowymi serwisami informacyjnymi macie jeszcze do dyspozycji telewizję (i reżimową, i niezależną). Niestety, ja przyłączę się do ademokratycznego i politycznoolewackiego grona, które obniży frekwencje i do urn nie pójdzie. Jako emigrant mam co prawda bardzo dobre usprawiedliwienie, jednak naprawdę nie chodzi o to, że nie chce mi się ruszyć czterech liter do ambasady -- mam przecież zupełnie niedaleko. Jestem natomiast zdania, że osoby, które opuściły kraj "na dobre", nie posiadają moralnego prawa do głosowania w wyborach parlamentarnych w ojczyźnie, nawet jeśli wciąż są formalnie jej obywatelami. Wyjechałeś? A więc nie wiesz, jak tak naprawdę wygląda sytuacja w kraju -- zostaw głosowanie tym, którzy wiedzą i którzy potem będą musieli przez cztery (albo dwa) lata znosić konsekwencje swego wyboru. Zawsze irytowały mnie amerykańskie dziadki-polonusy siedzące od dziestu lat za Oceanem, ale nadal chcące aktywnie uczestniczyć w życiu politycznym kraju, z którego pochodzą. PRL już się skończył -- jak tacy z was patrioci, to wracajcie do Polski.
Tyle, jeśli chodzi o część polemiczną notki, pora na część humorystyczno-felietonową. Zwróciłem niedawno uwagę, że połowa polskich partii nosi bardzo pomysłowe nazwy. Spójrzmy (kolejności poprawna politycznie, a więc alfabetyczna):
Liga Polskich Rodzin
Partia Demokratyczna
Partia Kobiet
Polska Lewica
Platforma Obywatelska
Polskie Stronnictwo Ludowe
Prawica Rzeczypospolitej
Prawo i Sprawiedliwość
Samoobrona
Socjaldemokracja Polska
Sojusz Lewicy Demokratycznej
Unia Polityki Realnej
O co mi chodzi? Tylko co drugie z wymienionych powyżej ugrupowań nazywa się "zwyczajnie", i to przede wszystkim lewa strona sceny politycznej gustuje tutaj w tradycjonalizmie. Poza tym mamy do czynienia z familijną ligą, z platformą, z samoobroną, z realistyczną unią, czy wreszcie z ostentacyjnym feminizmem. Być może oswoiliście się z tymi określeniami na tyle, że nadal nie widzicie w nich niczego niezwykłego. Więc pomyślcie teraz, że czołowa amerykańska partia nazywa się Law & Justice, a ich główni rywale to Citizens' Platform. Jak u Marvela. See my point?
Dla porównania zerknijmy na nazwy norweskich partii politycznych:
Chrześcijańska Partia Ludowa
Czerwień
Demokraci
Lewica
Partia Centrum
Partia Postępu
Partia Pracy
Prawica
Socjalistyczna Partia Lewicy
Przyznacie, że w Norwegii politycznych fajerwerków onomastycznych jest po prostu mniej. Wytknąć można tylko Czerwień (ale przynajmniej wiadomo, o co im chodzi) i Partię Postępu (notabene, czołowi norwescy populiści), ewentualnie także SPL za "masło maślane". Poza tym -- krótko i konkretnie. Żadnych wymysłów w rodzaju Obrońców Fiordu, Ligi Leśnych Wikingów i Unii Polityki Naftowej.
Ale o ile nudniej.
By Seji, # 24. September 2007, 05:26:59
Nie no, Borysiątko, teraz na poważora - nawet nie myśl o tym, że nie pójdziesz głosować :>
A w kraju płynie mleko i miód, głosuj na Romana i jego gang
By anonymous user, # 24. September 2007, 06:01:05
By Seji, # 24. September 2007, 06:45:16
By LordThomas, # 24. September 2007, 07:05:47
By Seji, # 24. September 2007, 07:48:19
By Borys, # 24. September 2007, 08:04:16
By Seji, # 24. September 2007, 08:30:45
Borys moze ci nie "lezec" wyglad tego domu, ale to takze Twoj dom, a jesli wolisz inny zamiast zmieniac ta przykra rzeczywistosc to sam sobie odbierasz prawo do komentowania. Stajesz sie tylko malkontentem. Jesli jeszcze zaczniesz wychwalac "inne domy" to tylko zapytam, a jaka w tym twoja zasloga? Co TY zrobiles?
PS Dziadkowie z USA sie nie zmienia to pewne. Podejrzewam ze dla nich to oznaka patriotyzmu.
By lama227, # 24. September 2007, 09:00:04
By Seji, # 24. September 2007, 10:38:08
Marcus / Lama: Rozumiem, że można mieć pretensje do emigranta, że wyjechał, zamiast zostać i pomóc w naprawie / odbudowie / polepszaniu / łotewer kraju (rozumiem w sensie "rozumiem punkt widzenia", ale osobiście się z tym bym nie zgodził). Jeśli jednak już się wyjechało, to tak jak napisałem w notce -- sądzę, że człowiek powinien odpuścić głosowanie i pozostawić podejmowanie decyzji tym, którzy są w kraju. Natomiast jeśli o mnie chodzi, to ja trafiłem do Norwegii jako nieletni i decyzję o wyjeździe podjęto poniekąd za mnie. Następnie siłą rzeczy wkroczyłem na jednokierunkowy taśmociąg norweskie gimnazjum - liceum - studia licencjackie - studia magisterskie i jadę nim dalej. Trudno, żebym zeskakiwał i biegł z powrotem, zważywszy na obecną sytuację w Polsce.
Jeśli natomiast chodzi o kwestię "wychwalania Norwegii" i tego, "co JA zrobiłem", to oczywiście, na razie nie zrobiłem nic. Liczę jednak na to, że w przyszłości jakoś przysłużę się temu krajowi (ale patos...) -- choćby przez pójście do pracy na pełen etat w zawodzie, w którym brakuje ludzi (fizyka, czy raczej ogólnie, nauki ścisłe).
By Borys, # 24. September 2007, 11:03:14
Norwegie nalezy wychwalac bo fajna jest. :P
By Seji, # 24. September 2007, 11:30:07
By LordThomas, # 24. September 2007, 12:03:51
By Seji, # 24. September 2007, 12:47:09
Borys glupio mi tak cie poucza. Na codzien sam sobie nie zadaje tak istotnych pytan. Czasem tylko ktos tak jak ty wywola to czym przesiaklem. Tylko w ostaniej wojnie stracilem dwoje dziadkow oraz rodzenstwo ojca. Traktujac sprawe lekko mozna spytac czemu nie byli cwani po co ktos sie tam bil o np. Narvik kiedy to nawet nie jego kraj? Czemu nie uciekl gdzies gdzie wygodniej. Jesli nie czujesz tych zwiazkow to polecam pare wypraw po Ojczyznie i nie koniecznie do ksiegarni. Wybory wg mnie to nie zabawa to cos czego nie mielismy baaardzo dlugo i dobrze wiesz ze to jedyny parlamentarny sposob na dokonanie zmian. Zyje historia i idealami z tego wynika, ale taka mentalnosc mamy my POLACY.
Zeby nie bylo nie odmawiam nikomu wyboru drogi, odmawiam czegos innego, ale to juz wiesz.
By lama227, # 24. September 2007, 13:51:06
Nie no, generalnie, ciężko lamie227 nie przyznać racji. Nie daj dupy, Borys. A zagłosuj najlepiej na LPR. Będziesz miał flejmogennego Seji'ego głosującego na lewicę
By anonymous user, # 24. September 2007, 14:06:04
Dobranoc
By lama227, # 24. September 2007, 16:05:33
Nie zartuje, pokaz mi normalnosc u Mikkego i UPR.
BTW dalszej czesci wypowiedzi: moj pradziadek byl w AK i WiN (za co siedzial potem w glebi ZSRR). I co? A to, ze ja mysle spadac z tego kraju. Pradziadek nie cierpial dwoch grup: komunistow i kleru. Mysle wiec, ze w dzisiejszej Polsce poszedlby do lasu walczyc z PiSem i klechami, albo by wyjechal.
I tak, mentalnosc Polakow - a raczej Polaczkow - nadaje sie do wsadzenia na strych albo do piwnicy. Zero patrzenia w przyszlosc, tylko historia, biadolenie i rozpamietywanie. Na wymioty mi sie zbiera.
Zas co do wypraw po Polsce, to zdecydowanie polecam potem wyprawe do jakiegos cywilizowanego kraju, gdzie jest czysto.
By Seji, # 24. September 2007, 16:10:51
A gdzie jest czysto, wg. Ciebie? W Stanach?
Zgadzam się z opinią, że mamy dziwną mentalność. I przede wszystkim krotka pamiec. Dlatego musimy wybrac tych, ktorzy walcza za nas w Brukseli! ROMAN! ROMAN! TYS ZBAWCA NASZEGO NARODU!
:P
By anonymous user, # 24. September 2007, 16:38:08
Co do UPR nie bede podsycal dyskusji tak jak obiecalem.
Kazdy sam wybierze co chce (to jest wlasnie demokracja)
Gosc ktorego dziadowie to przeszli powinie walczyc o swoje, a nie "sie cwaniaczyc". Mysle ze zaden z nich by nie wyjechal, bo to latwizna i cieple kluchy. Jak najbardziej patrze w przyszlosc i to duzo dalej niz czubek wlasnego nosa. Kilkaset lat zaborow a potem "milosc" Rosjan ustawily nas wlasnie w takiej pozycji. Dla nas to ciagle jest dopiero start i cud sie nie stanie jesli kazdy "dupe zawinie" bo inni to maja super. Tluklismy sie o ta wolnosc wystarczajaco dlugo chocby po to bys nie czekal pol roku na paszport tak jak ja (zreszta i tak nie dostalem). Nie ma mowy bym cie poblogoslawil. Borys przynajmniej ma usprawiedliwienie.
I nie wyzywaj mnie od "polaczkow" chyba ze brak ci merytorycznych argumentow. Jakos tak sie zlozylo ze za granica tez mieszkalem i nikomu zazdroscic nie bede. Za cala reszte "tu" odpowiadam ja i odpowiadac bedziesz ty. Gaszenie swiatla nic tu nie pomoze.
Cholera moj tesc dostal KS od ubecji i chyba by sie zalamal gdby wiedzial co dzis tacy goscie mysla i pisza o wlasnym kraju.
By lama227, # 24. September 2007, 20:07:40
Polska: Dla mnie (i pewnie nie tylko) panstwo to sztuczna linia przeprowadzona po mapie. Kiedys w sredniowieczu feldalowie walczyli ze soba kto zagarnie wiecej ziemi, ci ktorym sie udalo zostali krolami, stworzyli wlasnie panstwa i tak juz zostalo do dzis. To ze jestem polakiem jest dla mnie nie dzielem jakiegos przeznaczenia czy innych wyzszych mocy, a tylko dzielem przypadku, tego ze plemnik polaczyl sie z komorka jajowa na tej wysokosci i szerokosci geograficznej. A co do umierania i walki to twierdze ze umierac mozna za swoje przekonania, idee, milosc czy rodzine, ale umieranie za flage, barwy czy godlo jest dla mnie skrajana glupota. Walke z komunistyczna wladza traktuje wlasnie jako walke o idee wolnosci, a nie walke o korone na orzelku.
By LordThomas, # 24. September 2007, 22:08:24
"A gdzie jest czysto, wg. Ciebie? W Stanach?"
Porownaj dowolne polskie gorskie miasteczko z dowolnym szwajcarskim gorskim miasteczkiem.
@lama
Jak sie poczuwasz do Polaczkow, to nie moj problem, personalnie nie pisalem. :>
I nie chodzi o gaszenie swiatla - widzisz, mam taki problem, ze troche bylem za granica: i zwiedzac, i pracowac. I z wiekszosci miejsc wywiozlem takie wspomnienia, ze trawa tam zielensza, niebo bardziej blekitne, place wyzsze, ludzie milsi, a na ulicach syf nie lezy. Jasne, byly wyjatki, ale w porownaniu z cywilizacja (chocby i za slowacka granica - patrz moj blog i uwaga o tym, jakie drogi sa po stronie polskiej a jakie za Dunajcem) Polska to kraj bury, brzydki, zasyfiony. Niedziela rano, Wierchomla, ide sobie spacerek zrobic. Widze sobie miejscowa babe wypieprzajaca smiecie do strumienia. Gdybym nie byl z Polski, to bym szczeke chyba zgubil.
Ostatecznym argumentem byla dwukrotna wizyta w Trondheim. Ale o poziom bezpieczenstwa w Norwegii to juz Borysa spytaj, on Ci opisze, czy woli blokowisko w Lodzi, czy dzielnice pakistanska w Oslo.
@LordThomas
Na start anegdotka, jaka ostatnio uslyszalem: fascunacja UPR przejawia sie zwykle do 3 roku studiow technicznych. Pytanie: na ktorym jestes? :P
A pomysly UPR na np. socjal sa chore: Mikke postulowal likwidacje rent i emerytur, o ile pamietam. Jasne, duzy sopcjal to blad, ale likwidacja socjalu to glupota. Panstwo powinno pelnic pewna funkcje opiekuncza, nie rpzesadzana, ale powinno.
Tez jestem za kapitalizmem, ale popatrzmy w program UPR:
"Będziemy pamiętać, że kultura nasza jest katolicka, a cywilizacja chrześcijańska. Zachowanie tych fundamentów moralnych uważamy za sprawę podstawową."
"Za najwłaściwszą uważamy ochotniczą armię zawodową plus powszechną służbę mężczyzn szkolonych na wzór Szwajcarii."
Chocby przez te dwa kawalki nie mam na nich co glosowac. Gospodarczo niby wygladaja fajnie, ale zza programu wyzera mi dziki kapitalizm. Sorry, to nie jest XIX wiek.
A za korone na orzelku masz +1 :P
By Seji, # 25. September 2007, 05:21:37
Co do naszego grajdolu to nie jest gorszy od innych tylko inny. Ja nie trawie np amerykanskiej poprawnosci politycznej, ktora doprowadzili do absurdu. W innym kraju oslabiaja mnie stada gosci paradujace na codzien w dresach i skarpetach wywinietych na spodnie jakby za chwile mieli ruszyc na przeglad smietnikow. Nie wspomne juz o stosach smieci w NY bynajmniej nie na głownych alejach. Mozna kazdemu late przypiac tylko po co? Zupa w cudzej misce zawsze ladniej pachnie... Trzeba troszke pomieszkac, troszke pozyc by doceniac to co sie ma. Nie wyobrazam sobie bys zazdroscil Kowalskim wiekszego telewizora czy czysciejszej kuchni porownanie wydaje sie oczywiste, a co zrobic by to zmienic? Przeprowadzic sie do Kowalskiego, chyba nie? Drobnostka na koniec: "bywanie" za granica to nie problem chyba ze wspominamy przeszlosc PRL.
PS Dopial bym sie do Norwegii, ale jeszcze tam nie bylem. W Szwecji nie podobaja mi sie sluby i przyjecia weselne (weee). Tak Norwegie zostawie Borysowi
By lama227, # 25. September 2007, 09:13:36
Wiesz co, nie byłem w Szwajcarii. Byłem w Stanach, tak opiewanych. I szczerze Ci powiem, że jak zobaczyłem menela leżącego przy skrzyżowaniu głównych ulic Chicago, między wieżowcami, to zwątpiłem.
Słuchaj, ja podchodzę do tej kwestii w prosty sposób - nie dzielmy świata na czarno biały, że u nas czarno, gdzieś tam biało. Nie ma nigdzie super bieli, zawsze się znajdą odcienie szarości. Ale wolę u siebie arbajtować, by mniej czarnego było. Mi się tutaj podoba i tyle. Ucieczki mnie nie jarają.
No i traktowanie jak człowiek drugiej kategorii też nie.
O Szwajcarię mogę popytać
By anonymous user, # 25. September 2007, 12:37:16
Tak, pracuje nad tym, zeby pojechac do jakiegos normalnego kraju. Tym bardziej, jesli PiS wygra znow wybory. Jesli wroce, to z kolumna czolgow. :)
I nie chodzi o uciekanie, chodzi o normalne zycie. A takiego tutaj nie bedzie jeszcze przez 50 lat co najmniej.
By Seji, # 25. September 2007, 12:47:46
Jakosc norweskiego papieru toaletowego bylaby niezlym tematem...
By lama227, # 25. September 2007, 14:30:49
By arti040, # 25. September 2007, 15:08:20
Na LiD mi glosowac. ;)
By Seji, # 26. September 2007, 06:38:32
Pewnie, że na LiD.
Bo nie zamierzam wyjeżdżać. ;)
A Borys pewnie wiedział, że będzie z tego fejm jak sto pięćdziesiąt.
By anonymous user, # 26. September 2007, 10:57:35
By Borys, # 26. September 2007, 11:11:58
By Seji, # 26. September 2007, 11:13:13
Pozostalym partiom dziekujemy za udzial
By lama227, # 26. September 2007, 11:17:26
By arti040, # 26. September 2007, 12:19:09
By Seji, # 26. September 2007, 12:22:40
@Seji September 2007, 05:21:37
"Na start anegdotka, jaka ostatnio uslyszalem: fascunacja UPR przejawia sie zwykle do 3 roku studiow technicznych. Pytanie: na ktorym jestes?
Zaczynam rok 5 studiow technicznych
"A pomysly UPR na np. socjal sa chore: Mikke postulowal likwidacje rent i emerytur, o ile pamietam. Jasne, duzy sopcjal to blad, ale likwidacja socjalu to glupota. Panstwo powinno pelnic pewna funkcje opiekuncza, nie rpzesadzana, ale powinno."
UPR postulowal zniesienie _przymusu_ ubezpieczen spolecznych. Co do funkcji opiekunczej to ja uwazam, ze dobry socjal to jak najmniejszy socjal.
"Tez jestem za kapitalizmem, ale popatrzmy w program UPR:"
A nie widac
"Będziemy pamiętać, że kultura nasza jest katolicka, a cywilizacja chrześcijańska. Zachowanie tych fundamentów moralnych uważamy za sprawę podstawową."
Dwie kwestie:
a) Ja wierzacy nie jestem, ale zdaje sobie sprawe, ze to prawda nawet jesli mi sie to nie podoba. Cywilizacja zachodu jest chrzescijanska (co oznacza ze ceni chrzescijanskie wartosci, a niekoniecznie to ze wszyscy biegaja do kosciola) i tyle.
b) Mogli nawet napisac ze kultura nasza jest z ksiezyca, a w ogole to lubimy ciastka. Mnie interesuja glownie kwestie gospodarcze.
"Za najwłaściwszą uważamy ochotniczą armię zawodową plus powszechną służbę mężczyzn szkolonych na wzór Szwajcarii."
No tu sie z nimi nie zgadzam (znaczy z druga czescia zdania).
"Chocby przez te dwa kawalki nie mam na nich co glosowac. Gospodarczo niby wygladaja fajnie, ale zza programu wyzera mi dziki kapitalizm. Sorry, to nie jest XIX wiek."
Zza programu wyzera kapitalizm. Dziki? W porownaniu z tym co proponuje np. PiS to na pewno.
@lama227 September 2007, 09:13:36
"Thomas dzieki lubie sie posmiac z rana
Zawsze dobrze wiedziec, ze przynosi sie szczescie innym ludziom
Rola kobiet jako przystawek kuchennych wedlug UPR? Chyba wedlug Mikkego. A jakby sie ktos jeszcze nie zorientowal Mikke != UPR. A co do samego czlowieka to czasem jak go sluchalem mialem wrazenie, ze mozemy zaprzestac szukania obcego zycia we wrzechswiecie. Na szczescie ten pan nie jest juz szefem UPR.
"Zupa w cudzej misce zawsze ladniej pachnie... Trzeba troszke pomieszkac, troszke pozyc by doceniac to co sie ma. Nie wyobrazam sobie bys zazdroscil Kowalskim wiekszego telewizora czy czysciejszej kuchni porownanie wydaje sie oczywiste, a co zrobic by to zmienic?"
Zawdze mnie zastanawialo podejscie typu "czemu mialbys wyjerzdzac?". Ja sie pytam: czemu mialbym zostawac? Nie chodzi o to zeby kazdy wyjechal tylko o to, ze duza czesc ludzi uwaza, ze trzeba miec jakis wielki powod zeby zamieszkac gdzies indziej. Ja twierdze, ze obie opcje sa rownowazne, z zadnej z nich nie trzeba sie tlumaczyc. Wyjechanie uwazam za tak samo normalne jak zostanie.
@JCF September 2007, 12:37:16
"Wiesz co, nie byłem w Szwajcarii. Byłem w Stanach, tak opiewanych. I szczerze Ci powiem, że jak zobaczyłem menela leżącego przy skrzyżowaniu głównych ulic Chicago, między wieżowcami, to zwątpiłem."
Menele sa w kazdym kraju wiekszym niz kilkaset mieszkancow. Mnie interesuje dystans jaki dzieli jakos zycia "typowego" obywatela do jakosci zycia tego menela.
"Ucieczki mnie nie jarają."
I tym argumentem zabiles flejma
@Seji September 2007, 12:22:40
"Jakby mial typowo lewicowe, to bym sie cieszyl. liD tez miekkie kluchy, ale nic lepszego nie ma."
Jest
A tak btw: jakie to sa typowo lewicowe poglady (pytam z ciekawosci)?
By LordThomas, # 26. September 2007, 14:22:01
Mnie wystarcza dwa lewicowe postulaty nierealizowane przez polska lewice:
- rozdzial kosciola od panstwa
- brak dyskryminacji ze wzgledu na odmiennosc
btw: przemyslalem sprawe, nie bede glosowal...
http://my.opera.com/arti040/blog/a-mialo-byc-normalnie
By arti040, # 26. September 2007, 14:41:46
Przyznam, że do pewnego czasu uważałem ich za całkiem niezłą alternatywę polityczną, dopóki Seji nie nakrzyczał na mnie
Yeah, UPR wierzy w możliwość przemieszczania się pomiędzy równoległymi światami. Swoje chłopaki!
A tak bardziej na serio, to moją uwagę zwrócił też punkt szósty, poświęcony wojsku. Seji przytoczył stamtąd jedno zdanie:
ale zaraz za nim czytamy:
a to zmienia trochę postać rzeczy...
Sorry, panowie, ja rozumiem, że mało komu chce się iść w kamasze, ale prawda wygląda tak, że jeżeli państwo nie będzie miało swojego wojska, to wcześniej czy później ktoś na nie napadnie i je podbije. W Norwegii do wojska idzie na 10 miesięcy 95% męskiej części populacji zaraz po skończeniu szkoły średniej i nikogo to nie bulwersuje. OK, ja rozumiem, że wojsko norweskie jest bogatsze od polskiego, ale toteż nie chodzi tylko o to, żeby zgarniać wszystkich młodych Polaków do koszar jak leci i przydzielać im jedno mydło na miesiącopułk, ale też żeby zreorganizować jego struktury (wojska, nie mydła) i pchnąć w nie więcej funduszy.
A jeśli chodzi o poglądy Korwina-Mikkego, to polecam jego felietony w "Angorze". Konkretne i na temat, w przeciwieństwie do chaotycznego bloga. Owszem, czasem zieje z nich oszołomstwo, ale zazwyczaj facet pisze bardzo rozsądnie.
* * *
Ponieważ wpis polityczny cieszy się zaskakująco dużą popularnością (no dobra, wcale nie zaskakująco
By Borys, # 26. September 2007, 14:47:08
Ale nie najbliższą, co?
Ta mogłaby być o czymś ciekawszym.
By anonymous user, # 26. September 2007, 15:30:36
Do armii to ja moge pojsc, ale do porzadnej. Np. norweskiej. ;P
I nie, szkolenie kazdego faceta mnie nie pociaga - chyba, ze to bedzie solidne szkolenie, dadza postrzelac i pojezdzic czolgiem, zamiast wyzywac sie na kotach no i dadza mi automat do trzymania w domu. :P
W sumie molgbym byc Szwajcarem - piekny kraj, rozsadni ludzie.
@Thomas
Nie ma nic lepszego. I nie jest to UPR :P.
"A tak btw: jakie to sa typowo lewicowe poglady (pytam z ciekawosci)?"
Arti ladnie napisal. Mogliby miec hcociaz te dwa. Ale Olejniczak nie ma na to jaj.
A odwolan do chrzescijanstwa sobie nie zycze. A jesli juz, to poprosze takoz odwolanie do Svantevita i Dadzboga, Zeusa, Peruna, Odyna i Tryglawa. Bo na tym tez sie kultura opiera (wiesz np. skad pochodzi slowo "pogoda"?)
By Seji, # 26. September 2007, 16:38:11
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lewica_i_Demokraci_%28partia_polityczna%29
Wszechpolacy zastawili na Was pułapkę, komuszki!
By Borys, # 26. September 2007, 17:31:24
By lama227, # 26. September 2007, 17:51:00
Ja się upieram przy grillu jednorazowym
By anonymous user, # 26. September 2007, 18:53:47
@arti040 September 2007, 14:41:46
"Mnie wystarcza dwa lewicowe postulaty nierealizowane przez polska lewice:
- rozdzial kosciola od panstwa
- brak dyskryminacji ze wzgledu na odmiennosc"
To w sumie nie tylko przez lewice. Te dwa postulaty powinny lezec na sercu kazdej normalnej partii. Chore to jest budowanie partii na przeciwienstwie tych postulatow (takie LPR na przyklad).
"btw: przemyslalem sprawe, nie bede glosowal..."
A szkoda. Bo to daje sygnal tym oszolomom, ze moga olac wyborcow, ktorzy zachowali jeszcze troche zdrowego rozsadku.
@Borys September 2007, 14:47:08
"Przyznam, że do pewnego czasu uważałem ich za całkiem niezłą alternatywę polityczną, dopóki Seji nie nakrzyczał na mnie
Nikomu nic nie chca zabrac. Chca (co zreszta napisalem w poprzednim komentarzu) zniesc przymus obowiazku ubezpieczenia spolecznego.
"Sorry, panowie, ja rozumiem, że mało komu chce się iść w kamasze, ale prawda wygląda tak, że jeżeli państwo nie będzie miało swojego wojska, to wcześniej czy później ktoś na nie napadnie i je podbije. W Norwegii do wojska idzie na 10 miesięcy 95% męskiej części populacji zaraz po skończeniu szkoły średniej i nikogo to nie bulwersuje. OK, ja rozumiem, że wojsko norweskie jest bogatsze od polskiego, ale toteż nie chodzi tylko o to, żeby zgarniać wszystkich młodych Polaków do koszar jak leci i przydzielać im jedno mydło na miesiącopułk, ale też żeby zreorganizować jego struktury (wojska, nie mydła) i pchnąć w nie więcej funduszy."
No tu sie smiem nie zgodzic zarowno z Toba jak i UPR. Jak po szkole sredniej idzie mlody czlowiek do wojska to 10 lat pozniej, kiedy juz urosnie mu brzuszek i wszystkiego czego sie nauczyl zapomni, nie bedzie sie nadawal do walki. System szwajcarski jest pod tym wzgledem madrzejszy bo polega na okresowych powtorkach szkolenia (niczym oboz wakacyjny fundowany przez panstwo
@LawDog September 2007, 15:30:36
"Ta mogłaby być o czymś ciekawszym."
Pewnie chcialbys cos o komiksach, nie?
@Seji September 2007, 16:38:11
"A odwolan do chrzescijanstwa sobie nie zycze. A jesli juz, to poprosze takoz odwolanie do Svantevita i Dadzboga, Zeusa, Peruna, Odyna i Tryglawa. Bo na tym tez sie kultura opiera (wiesz np. skad pochodzi slowo "pogoda"?)"
Nie opiera, a czerpie z tych motywow. Krotko mowiac cywilizacje wyznajace Peruna i spolke tudziez Zeusa i jego wesola rodzinke wymarly, zostaly podbite albo zasymilowane przez inne. Arkona stoi pusta od tysiaca lat, podobnie Akropol tylko troche dluzej. A Watykan ma sie swietnie. Za sto lat, kiedy zaleja nas muzumanie albo inni chinczycy Watykan pewnie tez opustoszeje jak niezliczone miejsca kultow przed nim. I za lat 500, kiedy wszyscy beda zyli zgodnie z szariatem i kazdy bedzie traktowal boga chrzescijanskiego tak jak dzis traktuje sie bogow poganskich (czyli stowrza o nim marny system RPG
By LordThomas, # 26. September 2007, 21:10:02
Generalnie, fajnie się rozgadaliście i nawet mocno flejmogennie nie jest.
Odnośnie pytania Lorda Thomasa - słuchaj, ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie krztynkę. Powiem tak - w Stanach mocno zapieprzasz, żeby zarobić swój hajs. 10 godzin dziennie plus dojazdy (minimum 2) daje 12 - byłem, widziałem, kitu nie wciskam. Do tego dołóż czynnik bycia człowiekiem drugiej kategorii - och, nie oszukujmy się, polityczna poprawność dotyczy tylko czarnoskórych. Po Meksykanach jeździ się regularnie - by nie być gołosłownym, wspomnę o zmianach w przepisach jednego z miasteczek przy Chicago. Ów punkt dawał policji identyczne uprawnienia jak urzędnikom imigracyjnym - co oczywiście najbardziej uderzyło w Latynosów. Nie wspominając o murze wzdłuż granicy.
A wracając do tematu... Mówią, że Ameryka, to kraj możliwości. Jest tak, a raczej było... by coś osiągnąć, musisz mocno zapieprzać. A i tak będziesz zawsze zarabiał mniej niż białas. Ale poziom życia jest oczywiście wyższy, nie ma się co nawet spierać (ogromna różnica choćby w cenach jedzenia, podobnież w alkoholu [za dniówkę możesz spokojnie pić... hm... z dwa tygodnie?]). Tym niemniej, nie podobało mi się.
A menele sobie jakoś radzą. Łatwo być w Stanach menelem, uwierz mi.
Odnośnie oddania głosu, na pewno nie zagłosuję na PO. Nie mają jaj, nie bójmy się tego powiedzieć. A UPR naprawdę nie brzmi tak źle (zwłaszcza od strony gospodarczej, o której wspominał Tomek) :P
By anonymous user, # 26. September 2007, 21:31:43
@Lord
"Nie opiera sie... [ciach]"
I tu wyszedl z Ciebie mocher.
Skoro ja sobie nie zycze takich odwolan, bo urazaja moje uczucia i godza w moj swiatopoglad, to ma ich nie byc. I tyle. Chrzescijanstwo jest jedna ze skladowych kultury europejskiej - i do tego najbardziej szkodliwa. Zapominasz o watkach muzulmanskich chociazby - a tych tez troche jest.
I ja osobiscie nie zycze sobie narzucania zadnej religii czy swiatopogladu panujacego. Chce sie ktos odwolywac, niech sie odwoluje w dopmu siedzac na kiblu.
@Borys
Weszpolaczkom sie nie udalo http://wiadomosci.onet.pl/1613007,11,item.html
By Seji, # 27. September 2007, 05:45:18
@Seji
"Skoro ja sobie nie zycze takich odwolan..."
A kogo to obchodzi, że Ty sobie nie życzysz?
Witamy w demokracji.
By anonymous user, # 27. September 2007, 08:28:27
"Skoro ja sobie nie zycze takich odwolan, bo urazaja moje uczucia i godza w moj swiatopoglad, to ma ich nie byc."
Sorry, Seji, ale takie postawienie sprawy to ostre przegięcie.
"I ja osobiscie nie zycze sobie narzucania zadnej religii czy swiatopogladu panujacego."
Ja sobie też nie życzę, ale jest różnica pomiędzy nienarzucaniem innym swojego światopoglądu a posiadaniem takiego światopoglądu, jaki nam odpowiada. To drugie nie implikuje tego pierwszego. Natomiat to właśnie Ty w tym momencie starasz się w dość brutalny sposób narzucić innym swój ateizm i poparcie dla bezwzględnego sekularyzmu.
Może jeszcze będziesz rozdawał pigułki zabijające uczucia, jak w "Equilibrium"?
*
@Lord Thomas
"No tu sie smiem nie zgodzic zarowno z Toba jak i UPR. Jak po szkole sredniej idzie mlody czlowiek do wojska to 10 lat pozniej, kiedy juz urosnie mu brzuszek i wszystkiego czego sie nauczyl zapomni, nie bedzie sie nadawal do walki."
Tak, ale jeśli wojna w końcu wybuchnie, to będziesz miał przynajmniej do dyspozycji kilka ostatnich roczników w pełnej gotowości bojowej.
"System szwajcarski jest pod tym wzgledem madrzejszy bo polega na okresowych powtorkach szkolenia (niczym oboz wakacyjny fundowany przez panstwo
Takie rozwiązanie jest rzeczywiście lepsze.
"Bo kiedys to ludzie zabijali sie zaostrzonymi kawalkami zelaza i prosta liczebnosc armii miala niepomiernie wieksze znaczenie, a teraz mamy bombowce stealth, napalm, miedzykontynentalne pociski balistyczne, waglika i satelity szpiegowskie. Cos mi sie wydaje ze przeznaczenie kwoty jaka kosztuja te powszechne pobory na najnowszy sprzet i wyszkolenie mniejszej ale elitarnej (i zawodowej) armii byloby sensowniejsze"
Bardzo słuszna uwaga. Ale co zrobić, jak nie ma forsy na zakupienie bombowców stealth, napalmu, pocisków balistycznych, wąglika, satelitów szpiegowskich i mydła?
By Borys, # 27. September 2007, 09:16:48
Konstytucja RP mowi:
Art. 25.
2. Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.
Sama religia w szkolach lamie ten artykul.
Wasze teksty w tej chwili takze. Uchwala UPR tez. Panstwo ma byc SWIECKIE.
By Seji, # 27. September 2007, 09:59:54
By Borys, # 27. September 2007, 10:05:58
Mowie o wladzach, podejsciu panstwa do religii i miejszosci swiatopgladowych.
By Seji, # 27. September 2007, 10:21:14
@Seji September 2007, 05:45:18
"UPR=LPR."
Nie bardzo. Ida razem do wyborow, a moja opinie na ten temat wyrazilem w komentarzu z September 2007, 12:03:51.
"I tu wyszedl z Ciebie mocher."
Dziekuje za zaszufladkowanie
"Skoro ja sobie nie zycze takich odwolan, bo urazaja moje uczucia i godza w moj swiatopoglad, to ma ich nie byc."
Ech, na tej samej zasadzie: skoro jakiegos mochera urazaja twoje wypowiedzi to ma ich nie byc...
"I tyle. Chrzescijanstwo jest jedna ze skladowych kultury europejskiej - i do tego najbardziej szkodliwa."
Jest glowna skladowa, a to ze jest szkodliwa nie zmniejsza jej wplywu.
"Zapominasz o watkach muzulmanskich chociazby - a tych tez troche jest."
Nie zapominam, ale tylko glupio wymieniac wszystkie kultury z ktorych czerpie kultura zachodu. Jest ich po prostu zbyt duzo. Ja nie twierdze, ze nie ma tych nalecialosci czy cos w tym stylu. Ja twierdze ze wplyw chrzescijanstwa jest _niepomiernie_ wiekszy.
"I ja osobiscie nie zycze sobie narzucania zadnej religii czy swiatopogladu panujacego. Chce sie ktos odwolywac, niech sie odwoluje w dopmu siedzac na kiblu."
Ha. A teraz wychodzi z Ciebie Kali: Kali krasc - dobrze, Kalemu ukrasc - zle. Bo popatrz: skoro Ty sobie zyczysz zeby ktos wyrazal takie opinie na kiblu to ten ktos moze analogicznie sobie zyczyc zebys Ty wyrazal swoje poglady "w dopmu siedzac na kiblu."
@Borys September 2007, 09:16:48
"Tak, ale jeśli wojna w końcu wybuchnie, to będziesz miał przynajmniej do dyspozycji kilka ostatnich roczników w pełnej gotowości bojowej.
General Guisan, glownodowodzacy silami Szwajcarskimi w okresie WWII mowił, że mobilizacja jest tylko po to, aby drogo sprzedać swoją skórę, gdy napadną Niemcy. A oni, jak zauwazyles, duzo lepiej szkola swoich obywateli. Ja tam twierdze, ze armia powinna byc po to zeby sie obronic, a nie po to zeby bohatersko przejsc do historii (choc jesli mialbym przechodzic do historii to najlepiej bohatersko
"Bardzo słuszna uwaga. Ale co zrobić, jak nie ma forsy na zakupienie bombowców stealth, napalmu, pocisków balistycznych, wąglika, satelitów szpiegowskich i mydła?"
Przeprowadzic sie do Norwegii
@Seji September 2007, 09:59:54
"Sama religia w szkolach lamie ten artykul."
Chcesz to mozesz isc na etyke.
"Wasze teksty w tej chwili takze. Uchwala UPR tez. Panstwo ma byc SWIECKIE."
UPR to akurat postuluje rozdzielenie panstwa od kosciola. To ze zdaja sobie sprawe na jakich wartosciach zbudowana jest kultura zachodu nie oznacza ze nalezy dawac np. zwolnienia podatkowe kosciolowi.
By LordThomas, # 27. September 2007, 10:29:49