Skip navigation.

I have moved to England, Witch means that Lady cant come here before 6 mounths, I miss her so much, But soon she will be here =) Come and visit Sweden in Januari...

Nu har Mira hittat ett hem =D

Idag så träffade vi en karl som rehabiliterar hundar och driver själv ett hund center, Han har nu 2 kvar av 46 hundar. Han har träffat Ceasar Millan, Och är lärd utav han, Han har även kontakt med han lite då och då via telefon :D Jag säger, Helt underbar människa, Han ser Mira som hans "drömhund" han har hittat den hunden han alltid har önskat sig, Vi gick promenad och han såg alla Miras problem, Men var HELA tiden positiv, Och tycker Mira är en sån underbar hund. Han kom idag vid 2 tiden och vi har tränat och pratat hund till ca 9 på kvällen :lol: Jag och Fredrik kommer att gå kurs hoss han i sommar, Och förhoppningsvis så kommer vi få både mejl och telefon nummer till Ceasar Millan :D :D :D Jag är så otroligt lycklig nu så jag riktigt flyger som på moln :wizard: Tack Mikael för ett underbart samtal som visserligen jag och min sambo inte kunde vinna över :mad: :D Men du vet exakt nu vad Mira behöver och VET att du kan fixa henne, Det värmer mig så otroligt mycket :love: Äntligen kommer Mira bli en lycklig och balanserad hund :hat: :yes: Jag älskar dig min underbara Mira :heart: Och jag kommer och hälsar på så snart jag kan :up: Ha det nu så bra gumman min flirt /Din Linn.

Nu är jag bombsäkerInspirerad av Cesar Millan

Comments

Tessan & Xandor 20. February 2009, 08:46

Jag hoppas verkligen det löser sig för Mira nu efter allt.. Bra att det kändes så bra med denna mannen.

Vad heter hundhemmet där hon finns?

Låter bara lite konstigt i mina öron att han känner Cecar & att Ni skulle få både mail och telenr till honom?

Men iaf glad att Ni är glada och hoppas på det bästa för Miras skull!

Linn 20. February 2009, 21:57

Hej, Ett tag efter jag skrev inlägget ringde han, Mira hade rymt och han fick inte fast henne, Fredrik och jag åkte vid kl 4 ungefär, 20 mil för att fånga in henne, Efter vägen ringde han och sa att han fått in Mira, Det hade alltså gått ungefär 4 timmar för han att få in henne, När vi kom fram hadde Mira avrit ensam hemma i 2 timmar utan att hon skällt, Vilket var bra, MEN, Vi satt oss ner och prata, Mira måste avlivas, Bara under den här natten så har han märkt att hon är alldeles för svårt fall för honom, SOM GÅTT HOSS CEASAR :yikes: Han ser att Mira har stannat, Som ett kugghjul hon går inte framåt, Sen sa han att hon har fått kortslutning. Som jag sa till dig Therese, Att det bästa vore att avliva henne, Men du trodde inte på mig, Jag hade rätt trots allt. Han såg alltså att det var Tobbe som brytit ner hennes psyke totalt, Så det går inte att rädda henne, Den enda som kan det, Är Ceasar. Så vi måste ringa veterinären akut innan det händer någonting, Men ska iaf ha två dagar på mig att bara ligga ner och prata och gosa in mig med henne :cry: Allt kan bero på all flytt också, Hundar ser i bilder, Så när hon umgås med mig ser hon bilder, Vilket tyder på att hon ser att jag har behandlat henne bäst. Vill säga under hennes valptid, Hon fick leksaker, ben, springa varge dag och aktiveras. Hon ville helt enkelt säga till han när hon var lös (Jag kan inte lita på dig, Och jag kommer inte kunna lita på någon annan än Linn) När jag kom dit var hon överlycklig, Jag är den enda hon känner sig trygg med. Men det går inte att rädda henne, Och åter till dig Therese, Nästan alla som träffat henne har sagt att jag ska avliva henne, Du måste förstå att det inte går att rädda alla, Men nu VET jag iaf att hon inte går och fixa, Men ändå, Nu har hon fått åka flera mil med en främmande, Och har fått ännu en hemsk upplevelse, Hon ville inte fångas in för hon har helt enkelt fått nog nu, Hon vill inte lita på någon annan än mig.

Tessan & Xandor 21. February 2009, 09:30

Jag trodde inte på dig? snackar du om?

Du berättar att ena dagen är hon fin och allt går jättebra, andra dagen avlivning?? Du ger/gav henne till kompisar till höger och vänster! Hon är 1år gammal, utsatt för mycket skit och jag håller med om att hennes psyke är otroligt dåligt MEN du sa att hon blödde och att hon "löpte". Stackars hunden har mått dåligt hormon mässigt och är i 1års ålder och fick inte ens en chans att vara en längre tid hos någon!

Enda jag ville var att du skulle lägga upp korten på bordet. Försöka hitta EN person utan hundar där hon kunde få den tid hon behövde för att få finna sig själv igen! EN sista gång.

Hade hunden varit sjuk och äldre så ok då hade jag förstått att avlivning är en lösning men INTE när hon är ändå fysiskt frisk och ung!

Jag BAD dig ge henne en SISTA chans och det gjorde du med en person som känner Ceasar & har ett hund hem??? Som bor fleera mil iväg??? Har du ens kollat upp denna man så allt han sa var sant? Han även sa att det var hans drömhund?? Och ändå klarar han NU inte av hunden för att HAN lyckats få henne att smita?? Varför släppte han henne lös när han inte känner hunden? Nej NU är det verkligen STOPP!

Jag håller med dig NU att NU är det bästa att avliva henne!

Alla har vi våra åsikter och när du vet vad jag säger så varför pratar du med mig om Mira?

Det är HEMSKT att denna hund utsatts för allt som hon har! Så ja idag är det lika bra efter detta hon utsatts för sista tiden.

Tänker på dig Mira :heart:

Linn 21. February 2009, 10:34

Ja vissa dagar går det jätte bra med henne och vissa inte, Det vill säga att vissa saker hon gör är jätte bra och vissa saker jätte dåligt. Det är så många som sagt att det nog beror på att hon löper och sagt att det inte är farligt, Sen så har jag faktiskt tänkt ta henne till veterinären. Och sen att jag slänger iväg hon till höger och vänster, Om någon kommer hit och träffar henne och jag ser att Mira förändras med den personen positivft och att det går bra på vissa saker hon inte går bra med på mig så tror man ju då att denna personen är bra.

Nu så hade han sina två hundar på sitt center och inte hemma i sin lägenhet och sa själv att han inte skulle ta dit Mira på länge.

Och sen är hon inte psykiskt frist, Mira är som ett kugg hjul, Det står helt stilla, Hon går inte framåt.

Man kan heller inte säkert hitta en proffs kunnig inom en 10 mils radie, Detta var 20 mil och inte SÅÅÅ långt bort.

När han kom hem och skulle ta Mira ut från bilen smet hon (EN PSYKIST DÅLIG HUND KAN MANIPULERA MÄNNISKAN ATT DEN SITTER OCH VÄNTAR SNÄLLT, SEN PANG SÅ KAN DEN TRÄNGA SIG FÖRBI) Så han släppte inte lös henne och skulle aldrig göra det heller.

Det var många som mejlade och han verkade bäst, Och när han var HÄR han var här från kl 2 på dagen till 9 på kvällen så såg jag att Mira förändrades. Han vill inte göra sitt center kännt eftersom han inte ville ha viss sorts människor dit, Han vill inte ha alkholister, knarkare och dyligt.

Jag har gjort ALLT men ändå gör jag fel vid omplacering enligt dig då, Jag ser hur personen jobbar med hunden och hur personen själv är och pratar, Och han vann över allt vi försökte ifråga sätta han med och han fick även våra andra hundar här att bli helt annorlunda...

JAG tyckte det var fel av han att utesluta att Mira borde avlivas pga att hon inte kom förren 4 timmar, Jag pratade inte med han knappt när vi kom upp till han.

Du skrev själv (Jag hoppas verkligen det löser sig för Mira nu efter allt.. Bra att det kändes så bra med denna mannen. ) Där var du sååå positiv men nu är det som att du gnäller på mig, Varför gjorde du inte det från första början ? Det känndes hur bra som hellst, Jag hade sett han jobba med Mira som sagt i 6 timmar och allt gick gallant, Jag kunde inte förutspå vad som skulle hända när han kom hem.

Dessutom så hoppades jag att fråga honom om Ceasars mobil och e-mail och ska ringa han nu och ta reda på bevis.

Sen kunde inte jag göra något åt att hon inte fick vara en längre tid hoss någon, Det är inte mitt fel då allt går jätte bra i ett halvår och sen kan dom inte, Jag kan inte kräva att dom ska ha kvar henne, Jag kan inte hota dom att hon SKA stanna där, Att andra har sagt att dom inte kan ha henne är inte mitt problem, JAG har varit den som ALLTID varit hoss Mira och tagit hon då det aldrig gått, Bättre det än att dom aldrig tagit kontakt i mig och skickat hon vidare till främmande personer, Så att hon kommit till MIG är väl bra ?

Du skriver såhär (jag håller med om att hennes psyke är otroligt dåligt )
och sen (avlivning är en lösning men INTE när hon är ändå fysiskt frisk och ung!) Fattar du (hennes psyke är otroligt dåligt/ fysiskt frisk och ung) Hon är INTE psykiskt FRISK...

Linn 21. February 2009, 10:49

Jag har även nu skickat mejl till Ceasar och frågat om han träffat denna människa någon gång...

Linn 21. February 2009, 10:57

(Jag trodde inte på dig? snackar du om?) Nej just då trodde inte du på avlivning då jag sa att jag skulle göra det, Utan du nästan försökte övertala mig att hitta ett hem, Om du nu vill ta reda på om han träffat Ceasar så ring han själv då (073- 038 6223) Om du vill ha bevis så ring han. Jag kunde heller inte ringa till Ceasar själv och fråga om han träffat den här mannen. Visst jag skulle kunna krävt telefon nr till han, men dom samtalen är svin dyra det kostar typ 100 spänn i minuten.

Linn 21. February 2009, 11:00

Sen tekniskt sätt så flyttade hon inte nu utan rättare sagt tog en biltur, Det kunde helt enkelt varit Ceasar själv som kommit och tagit en biltur med henne för att se om det gick att rädda henne, Så skäll inte på mig nu, Han hade bara henne under bil turen ungefär.

Linn 21. February 2009, 11:16

såhöär skrev du (Alla har vi våra åsikter och när du vet vad jag säger så varför pratar du med mig om Mira?)


Det var du som kommenterade först, Jag skrev aldrig till dig så säg inte att jag kommer och pratar med dig om Mira då det var du som tog pekfingret och skrev till mig...

Linn 21. February 2009, 11:35

Nu har jag ringt snubben, Han kan inte ge ut nummret bara sådär eftersom Cesar kanske inte vill det och han vill inte bli ovänn med han, och han måste ju visa respekt, Han hade inte em-mail adress till han, Men han ska ringa Cesar och fråga om han om jag kan får hans nummer. Så bara se om ett sms kommer med Cesars nummer, Annars har jag skickat e-mail till Cesar via hans hemsida, Så får se om han hör av sig om några månader då han läser 100 mejl per dag, Men sanningen kommer nog kanske fram frö eller senare...

Tessan & Xandor 21. February 2009, 12:16

Men snälla Linn,, du måste försöka förstå mig..

Jag visste inte om denna mannen förrän du hade gett bort henne till honom.
Jag tror inte att han kommer ge dig Ceasars nr eller mail.. Jag tror inte på denna mannen men du gav henne till honom så vad ska jag säga.. klart man hoppas på att han är bra för hennes skull och du sa själv att det kändes så bra så då hoppas man ju på det! Mer kan man inte göra.

MEN man låter inte ens denna tik vara lös eller försöka ens låta henne få en chans att rymma.. Allt låter mycket lustigt..

Jag övertalade inte dig men vi diskuterade om det och jag sa vad jag tyckte! Jag är ärligt och kommer alltid vara det.

Det var din chans att hitta ett sista varaktiga hem till henne. Jag bad dig ha alla korten öppna på bordet och förklara för personen att detta är hennes sista chans. Jag sa t o m att funkar inte detta så förstår jag att avlivning måste vara ett sista beslut MEN jag är inte för avlivning..
Jag tycker det är hemskt på en så ung hund som inte har någon sjukdom (är frisk)trots att hon mår dåligt psykiskt (vilket inte är så lustigt) och som inte har fått en chans i livet.. DETTA var hennes sista ärliga chans MEN då är det upp till dig att hitta den bästa till henne.. Söka upp all fakta du kan få osv om den nya ägaren,.. Inte ta första bästa hem..

Ett hem du hittade sa du att dom KANSKE var intresserade av henne. En person får INTE vara "kanske intresserad" de måste verkligen vilja ha henne av hela sitt hjärta..

Jag tänker inte diskutera detta mer nu..
Jag önskar Mira allt det bästa.. Trots att det leder till att hon får somna in.. :heart:

Linn 21. February 2009, 12:59

Nej, Han hade aldrig henne lös eller lät henne vara lös, Utan hon helt enkelt rymde, Alla gör vi misstag och en hund är ju faktiskt ganska så stark, och det är svarare att ta fast en hund som vill rymme ur bagaget än genom en bil dörr, han hade alltså inte bur i bagaget.

Jag sa att det var hennes sissta chans och jag sa exakt allt som hade hänt henne. Men sen har vi då också märkt nu igår att Mira blir mycket mer extremare då hon fått åka ifrån oss. Än vad hon visar för personen här.

Jag menade då kanske eftersom en person kan ju skicka ett mejl också och be mig ringa, Och i telefonen tar jag upp allt om Mira, Alla kan ju inte extrema hundproblem och vill heller inte skriva det i annonsen då det kan komma oseriösa som tycker synd om henne eller att jag får massa fördomar och jag orkar helt enkelt med det mer.

Sandra 22. February 2009, 09:59

Linn, Tessan har inte annat än varit snäll med dig! Hon har lyssnat, gett dig råd och sagt så som hon tycker. Lika väl som jag har gjort. När man rådfrågar och berättar om sina problem med sina hundar får man räkna med att man inte alltid tycker lika.

Jag har träffat Mira två gånger. En gång bara för att se och hälsa på henne och en gång för att hjälpa er komma igång med träningen. Mira var i dåligt skick vilket jag även sa till dig, men jag sa även att det det inte var en omöjlighet att få till henne men det skulle bli svårt, jobbigt, att det kommer att ta tid och det kommer att kräva otroligt mycket av er (dig och din sambo) som ägare. Jag visade lite övningar som jag tyckte att ni kunde börja med, sa att ni måste vara otroligt mjuk med henne, vara konsekvent, ta ut henne ensam utan de andra hundarna, köra mycket ledarskaps övningar, miljöträna, ge henne massor av kärlek och trygghet; Att ni skulle börja om med henne, börja om från valpstadiet i princip.

Jag sa från början att jag tyckte att det var bäst att avliva henne då jag faktiskt ansåg att hon var i så dåligt skick men jag sa även att hittar du ett bra hem åt henne omgående (detta eftere att du bestämmt dig för att omplacera henne) så kan det vara ett altenativ. Men det krävs rätt person för att klara av Mira. Sa till dig att det är inte bra att hon får åka mellan olika hem oavsett om det bara är för en dag eller två då hon behöver trygghet och stabilitet i sitt liv. Jag bad dig för både din skull och Miras skull att du skulle ta ett beslut och stå fast vid det.

När du sa att du hade hittat den här killen i Östersund så sa du att han hade ett hund center och kände Ceasar tyckte jag först att det lät ju super bra, kunde ju inte bli bättre. Men jag googlade ju på honom och hörde mig för med mina vänner i Östersund men ingen har hört talas om denna man som sägs sig bedriva detta hundcenter. Sen så att han känner Ceasar.... Hade han gjort det så hade han så klart varit väldigt omtalad här i Sverige. Men ingen känner till honom?! Jag frågade dig om hundcentret men du visste inget då. Man måste ju ta reda på allt vid en omplacering och vid en problemhunds omplacering måste man ta reda på ALLT och mer där till!!! En som bedriver ett hundcenter med rehabilitering av hundar vet att det tar lång tid att rehabilitera en hund och det kan ta tid innan det ger resultat. Att man kan behöva pröva olika metoder innan man hittar det rätta för just den hunden. Man vet även då att man inte ger en problem hund chansen att rymma, det är förbjudet - ett stort misslyckande! Som hundrehabiliterare säger man inte efter en rymmning att det inte får att fixa till... Han visar bara brist på kunskap tycker jag! Att han säger att en problem hund är hans drömhund är också väldigt konstigt... Det klingar inte rätt i mina öron. Om han har eller inte har träffat Ceasar tycker jag är irrelevant. Man kan ha träffat många männsikor men det betyder inte att man är bättre eller sämre för det.

Att rehabilitera hundar med olika former av problematiska beteenden kan göras på många olika sätt, och det med väldigt många olika resultat. När man jobbar med problemhundar utgår från sin egen kompetens, utbildning och erfarenhet.

Nu blev detta långt... Jag menar inget illa Linn (viket jag hoppas att du förstår, tycker att jag har en snäll ton hela kommentaren igenom) och jag förstår att detta är svårt för dig, men jag tycker absolut inte att du ska vara otrevlig eller snäsa av Tessan. Man tycker inte alltid lika så är det bara. Men väljer du att prata med henne om Mira så får du även ta det hon tycker och säger. Inte med det sagt att du måste hålla med men du måste kuna ta det utan att inta försvarsställning och näst in till bli otrevlig i dina kommentarer. Jag tycker vidare att du ska ta bort de sista raderna i ditt senaste inlägg omgående! Såndär är inte okej!

Jag sa redan för flera veckor sedan att jag tyckte det var bäst för Mira att få somna in men du valde att behålla henne, sen omplacera henne sen avliva henne sen behålla henne sen omplacera henne osv. Jag har stöttat dig fast jag inte tyckt likt som dig. Jag har pratat med dig i telefonen, mailat, pratat med dig på msn och träffat er för att hjälpa er med Mira. Jag har hört mig för om det finns någon som skulle kuna tänka sig att ge henne en chans men tyvärr inte hittat någon. Förstår du hur jag menar Linn?! Vi kan tycka och tänka olika men vi måste respektera varandra! Vi kan alla lära varandra något för man blir aldrig full lärd.

Så Linn jag hoppas verkligen att du tar detta på rätt sätt. Jag vet att du vill Miras bästa och jag vet att du inte vill ge upp. Du har jobbat på bra med Mira och du tar åt dig av vad man säger vid träning och det ska du ha en eloge flirt Detta är ett känsligt ämne men det betyder inte att man behöver rikta taggarna utåt. Vi tycker olika, det är bara att acceptera!

Jag tänker på Mira i massor och för några sekunder tänkte jag till och med ta hem henne men det är inte ens att tänka på det det absolut inte skulle fungera med Blanca och nu efter allt Mira har fått varit med om så hoppas jag att du fattar ett beslut som du står fast vid. :heart:

Linn 22. February 2009, 15:44

Jag förväntade mig inte att hon skulle stanna i ett hem i 2-3 dagar heller...

Jag ringde självklart och skällde ut han. Sen kan man heller inte sätta fast en hund i endast halsband då hunden kan bryta nacken vid krock. En psykiskt dålig hund kan mnipulera människan.

Hon säger att jag inte ska prata med henne om Mira, Ändå var det hon som först börja kommentera.

Den här månaden som gått har varit väldigt jobbig och påfrestande, Men klarar vi en månad så tacklar vi resten, Mira har gjort stooora framsteg och är just nu den lydigaste hunden här. Faktiskt, Inomhus då, Och det går bättre ute.

Jag blir glad över att du kunde tänka tanken. Jag orkar inte prata mer om Mira och sitta och försöka förklara, Jag ser skillnad i hon, Avlivning har aldrig velat göra utan mer trott det varit bäst, Det är som sagt svårt att ta ett beslut. Jag orkar inte skriva mer... Jag mår nog otroligt dåligt som jag gör och har det jobbigt, Inte för att träna henne men för allt som hänt osv, Att som gubben, Han missförstog ju Mira, Jag krävde att få bevis från han att han träffat Cesar, Han ska ringa Cesar och fråga om han får ge ut nummret, Jag har även skickat mjel till Cesar också. Men ja, Nä, Jag orkar inte...

Linn 22. February 2009, 15:45

Sen så har jag märkt att Mira blir mer EXTREM när hon lämnat oss... Inga av dom beteenden hon visar där har hon gjort här.

Write a comment

You must be logged in to write a comment. If you're not a registered member, please sign up.