Projektowanie i inne takie...

by Piotr

GG na Maku

, , , , , , , , ,

[ artykuł dla bardzo początkujących ]

Jednym z pierwszych problemów, na który napotyka wielu świeżo upieczonych użytkowników Macintosha jest to, że gg70.exe nie chce się zainstalować. Podnosi się larum - "Mac jest do dupy, bo nie działa GG!". I jak tu żyć bez żółtego słoneczka? Wcale nie trzeba. Na maczku też jest GG...

gg70.exe nie działa na Maku
Zanim pokaże, jak odpalić Gadu-Gadu, pozwólcie, że wyjaśnie, dlaczego owe gg70.exe "nie działa". Powód jest prosty - ano dlatego, że komputery Macintosh pracują pod kontrolą troszkę innego systemu operacyjnego (MacOSX) niż zwykły pecet (Windows). Owa odmienność powoduje właśnie, że nie jesteśmy w stanie uruchomić programów z jednego systemu pod drugim. Tak naprawdę, możemy uruchomić pod Mac OS X niemalże dowolne oprogramowanie z Windows, ale świadomie to przemilczę dla zachowania odpowiedniego poziomu tego artykułu, który niewątpliwie, skierowany jest do początkujących wink

Dobra. Wiemy już, dlaczego nie. Zatem, w jaki sposób możemy zainstalować GG skoro nie działa ono na naszym Maczku? I w tym miejscu wyjaśnimy kolejną istotną rzecz. Ostatnia już, więc nie wpadaj w panikę.


Czym jest Gadu-Gadu?
Gadu-Gadu to niestabilny, niebezpieczny, zaspamowany, pełen reklam i niedorozwiniętych dzieci komunikator... Nie! Nie! Nie! Jeszcze raz...

Gadu-Gadu to *nie jest* komunikator. To, że program do jego obsługi nazywa sie tak samo (owe gg70.exe, czy też po prostu gg) to tylko celowy zabieg jego twórców aby namieszać ludziom w głowach. Gadu-Gadu to protokół (coś jak sieć telefonii komórkowej - np. Era GSM, Plus czy Orange) a owy protokół może być obsługiwany przez wiele komunikatorów (analogicznie - jedna sieć może działać na kikuset modelach komórek). Właśnie w ten sposób możemy uruchomić GG na Maku - używając innego komunikatora, czy też, mówiąc żargonowo - klienta.


Którego klienta wybrać?
Obecnie istnieje co najmniej kilkanaście programów potrafiących połączyć się z serwerem Gadu-Gadu. Do najpopularniejszych należą (dla Windows): Miranda, Aqq, Gajim, Spik, WPkontakt oraz Tlen. Dla systemu Macinotsha: Adium, Kadu, ProteusX i właśnie ich konfiguracją zajmiemy się w tym artykule. Zanim jednak to zrobimy, zapraszam na krótki przegląd owych aplikacji.



Adium. Standardowy i chyba najpopularniejszy komunikator wśród użytkowników Maka. Prócz GG obsługuje także kilka innych znanych (lub mniej znanych) protkołów, np. Jabber, ICQ, GoogleTalk, Yahoo, MSN, .Mac czy AOL. Jak większość klientów, umożliwia przesyłanie emotikonek, plików i przeprowadzanie konferencji, jeśli dany protokół na to pozwala. Do głównych wad zaliczyć można brak polskiej wersji językowej, brak możliwości rejestracji nowego konta gg i kilka innych upierdliwości, których nie napotkasz jeśli korzystasz tylko z protokołu Gadu-Gadu.
(pobierz Adium)



ProteusX. Mniej popularny niż Adium, głównie dlatego, że przez długi okres autorzy kazali sobie za niego płacić. Teraz jest już całkowicie darmowy. Podobnie jak jego główny konkurent (Adium), Proteus posiada właściwie większość funkcji typowych dla porządnego komunikatora, dlatego też jeśli masz zamiar zdecydować się na któregoś z nich proponuje pobrać i zainstalować oba, następnie poużywać jednego jak i drugiego i zdecydować się na któregoś na podstawie subiektwnych odczuć. Wady te same, co w przypadku Adium. Dla Ciebie, jeśli już, istotny jest fakt, że nie posiada polskiego tłumaczenia i nie można za jego pomocą zarejestrować nowego konta GG.
(pobierz Proteus X)



Kadu. Jedyny polski komunikator i jako jedyny potrafiący zarejestrować nowego użytkownika Gadu-Gadu. Jako program wywodzący się z systemów Uniksowych (Linux itd.) posiada ogromny wachlarz opcji, co jednak, może okazać się skomplikowanego dla typowego użytkownika. Zasadniczą wadą tej aplikacji jest fakt, że nie korzysta ona ze standardowych kontrolek systemowych i jej wygląd zdecydowanie różni się od ładnych, kolorowych, systemowych okienek MacOSX. Mówiąc bardziej obrazowo - Kadu jest po prostu brzydkie wink
(pobierz Kadu)


Instalacja
Zanim zabierzemy się za instalację, dwie rzeczy:
1. Jeśli masz już numer GG wyeksportuj swoją listę kontaktów na serwer. Jak to zrobić, pewnie wiesz lepiej ode mnie. Ja swoją przygodę z Gadu-Gadu spółka z o.o. zakończyłem na wersji 5.0 gdzieś około 2003 roku.
2. Jeśli zdecydowałeś się na instalację Adium/Proteus a nie masz numeru GG, użyj oryginalnego klienta Gadu-Gadu i zarejestruj nowe konto.

To tyle. Zapraszam do lektury i życzę owocnych dyskusji na nowym, makowym GG! smile
Wszelkie błędy lub propozycje ulepszenia tego howto moża zgłaszać pisząć do mnie na ja [piesek] piotrpotera.com, wszystko inne niech ląduje w komentarzach.

wykop.pl Wykop ten artykuł, jeśli uważasz, że warto.

Jedziemy!
Instalacja Adium w 5 obrazkach
Instalacja Proteusa w 10 obrazkach
Instalacja Kadu w 6 obrazkach


Instalacja Adium Po ściągnięciu "instalatora" pojawi nam się okienko z jego zawartością. Zgodnie z sugestią przeciągamy ikonkę Adium do folderu Applications. Instalacja zakończona. Aby uruchomić komunikator przejdź do /Applications (Dysk, zwykle nazwany Macintosh, znajdujący się na pulpicie), poszukaj tam ikonki reprezentującej zieloną kaczkę i kliknij na niej dwa razy. Po kilku sekundach komunikator powinien być gotowy do pracy. Po uruchomieniu programu przejdź do ustawień. Menu Adium ->Preferences. Jak na załączonym obrazku, użyj ikonki "plus" aby dodać nowe konto Gadu-Gadu. Nie sugeruj się już istniejącymi - to są moje prywatne konta. Twoja lista powinna być pusta. Wypełnij odpowiednie pola wpisując swój numer GG oraz hasło. Opcja "Connect when Adium opens" pozwala na automatyczne łączenie się z serwer GG po uruchomieniu komunikatora. W zakładce Personal możesz ustawić swój pseudonim (tutaj "ricewind") i wybrać swój avatar. Nie wiem, czy Gadu-Gadu je obsługuje, ale jeśli kiedyś zdecydujesz się na założenie Jabbera tudzież dołączenia do innej sieci, będziesz mógł/a pokazać światu swe oblicze wink To wszystko. Zamknij teraz okno korzystając z przycisku Ok. Komunikator za chwilę połączy się z serwerem GG i pobierze listę kontaktów. Voila! wykop.pl Wykop ten artykuł, jeśli uważasz, że warto. Instalacja Proteus W odróżnieniu od Adium, Proteus dystrybuowany jest w postaci archiwum *.zip. Aby je rozpakować, przenieś plik do katalogu Applications i po prostu kliknij w niego. Niebieska ikonka Proteus powinna pojawić się w ciągu 2-3 sekund. Aby uruchomić aplikację klikamy na nią, zwyczajowo, dwa razy, lewym przyciskiem myszy. Proteus przywita nas gustownym kreatorem. Na początku klikamy po prostu w przycisk Continue. Tu wpisujemy swoje imię i nazwisko oraz krótki opis (nie wymagane). Następnie Proteus zapyta nas czy chcemy słyszeć dźwięki podczas pracy programu, jaki profil listy kontaktów na odpowiada oraz czy archiwizować wysyłane/odbierane przez nas wiadomości. Tu program prosi nas o skonfigurowanie używanych kont. Gadu-Gadu jest mało znane na świecie, toteż nie powinno nas dziwić, że nie ma go wśród proponowanych protokołów. Nie wpisując nic klikamy przycisk Continue. Zakończyliśmy wstępną konfigurację. Możemy iść dalej. Finish. Proteus przywita nas swoją, pustą jeszcze, listą kontaktów i informacją o braku połączenia. Normalne. Z menu wybieramy opcje Ustawienia lub, po prostu Preferences. W karcie Accounts (Konta), korzystając z ikonki plusa dodamy teraz nowego konto. Z listy wybieramy oczywiście protokół Gadu-Gadu... I jak w przypadku Adium, wpisujemy nasze dane. W pozostałych zakładkach możemy skonfigurować kilka mniej istotnych opcji. Po naciśnięciu przycisku Ok program połączy się z serwerem i pobierze naszą listę kontaktów. wykop.pl Wykop ten artykuł, jeśli uważasz, że warto. Instalacja Kadu Po ściągnięciu "instalatora" pojawi nam się okienko z jego zawartością. Zgodnie z sugestią przeciągamy ikonkę Kadu do folderu Applications. Instalacja zakończona. Aby uruchomić komunikator przejedź do /Applications (Dysk Macintosh na pulpicie), poszukaj tam ikonki reprezentującej żółte słoneczko i kliknij na niej dwa razy. Po kilki sekundach komunikator powinien być gotowy do pracy. Kadu, podczas pierwszego uruchomienia raczy nas kreatorem. Klikamy w przycisk Next i w następnym kroku wybieramy język polski. Program nam się zamknie. To całkowicie normalne. Uruchamiamy go jeszcze raz i tym razem przywita nas on w naszym ojczystym języku. Następnie będziemy poproszeni o ustawienie kilkunastu opcji, w tym naszego numeru GG i hasła. Wszystko podane jest w języku polskim, więc pewnie dasz sobie rade. Właściwie, w poza numerem GG nie musimy nic ustawiać a klikać jedynie w przycisk Next (lub Dalej). Waże jest tylko, aby jako domyślną przeglądarkę ustawić Safari, chyba, że lubisz bawić się w ręczne dodawanie ścieżek do innych przeglądarek. Nie lubisz? Wiedziałem wink Po zamknięciu kreatora program połączy się z serwerem i pobierze listę kontaktów. Korzystając z ikonki zaznaczonej na obrazku możemy skonfigurować dodatkowe opcje. wykop.pl Wykop ten artykuł, jeśli uważasz, że warto.

Usuwanie okładki z albumu - iTunesZrozumieć Java-Script...

Comments

.qki Thursday, November 22, 2007 12:55:49 AM

Łał. Opisales mega trudna rzecz, jaka jest wybor i instalacja komunikatora z obsluga protokolu gg... Musiało Ci sie Arti nudzic bigsmile Napisz jeszcze, jak znalezc i zainstalowac Opere na Maku. Tak z obrazkami. Napisz tez, co to jest Opera, zeby kazdy wiedzial, ze to nie program do ogladania wystepow grubych pan piszczacych do tlumu.

W ogole, proponuje Ci, jak juz bedziesz naprawde znudzony, napisz nowe howto , jak uruchomic komputer (Maka), ze zdjeciami koniecznie. Serie te nazwij "Computer for Mac_Users".

Pozatym, nie zgadzam sie z twierdzeniem jakoby Gadu Gadu nie bylo komunikatorem stricte p

Wiesz, po kij sa reklamy? Zebys mogl ze swojego AD-Free Adium komunikowac sie ze swoim bossem przez protokol gg, przez serwery gg, ktore hostujac miliony pakietow powoduja niemaly ruch w sieci.

Kazdy protokol wymaga serwera ktory to ogarnie a jak mi sam niedawno tlumaczyles, nie ma nic za friko i wszystko kosztuje. Mam Ci tlumaczyc dalej czy pojmujesz o co chodzi ? smile

GG ma wszystko, co potrzebne do komunikacji. Wyglada paskudnie (stad uzywam tylko klienta ktory obsluguje prot. gg) ale sam mi rowniez kiedys mowiles, jak kupowales telefon, ze po *uj Ci lepszy z bajerami, skoro to sluzy do dzwonienia i smsowania ? bigsmile Ajt? Relacje w tym przypadku sa podobne p

Dobra , koniec wypocin, moglbym sobie tak jeszcze popisac ale by sie okazalo ze moj komentarz wyjdzie dluzszy od twojego HowTo ;]

Pozdro smile

Piotrarti040 Thursday, November 22, 2007 1:08:45 AM

> opisales mega trudna rzecz jaka jest wybor i instalacja komunikatora
> z obsluga protokołu gg.. musiało Ci sie Arti nudzic napisz jeszcze jak
> znalezc i zainstalowac Opere na Maku. tak z obrazkami. napisz tez co
> to jest opera, zeby kazdy wiedzial ze to nie program do ogladania
> wyspetpow grubych pan piszczacych do tlumu.

Wydaje ci sie to smieszne? A wiesz, ilu nowych uzytkownikow probuje zainstalowac gg70.exe na swoich nowych jabluszkach? A widziales, jak ktos probuje zainstalowac DirectX na MacOSX, bo jak twierdzi, to jeden z powodow, dla ktorych "nie chodza mu gry"? Zapewniam cie, ze jest to trudna rzecz zainstalowac gadu-gadu dla kogos, kto na ikonke Firefoksa mowi "Internet". I dla takich osob jest wlasnie to howto.


> Pozatym nie zgadzam sie z twierdzeniem jakoby GaduGadu nie bylo
> komunikatorem stricte

Gadu-Gadu jest protokolem *i* jest rowniez klient o tej samej nazwie.


> wiesz po kij sa reklamy? zebys mogl ze swojego AD-Free Adium
> komunikowac sie ze swoim bossem przez protokol gg, przez
> serwery gg, ktore hostujac miliony pakietow powoduja niemaly ruch w sieci

A czy to moja wina, ze ktos popelnil tak kardynalny blad tworzac specyfikacje protokolu?


> gg ma wszystko co potrzebne do komunikacji

...i kilkanascie innych rzeczy, zupelnie niepotrzebnych.


> jak kupowales telefon, ze po *uj Ci lepszy z bajerami, skoro
> to sluzy do dzwonienia i smsowania ? ajt? relacje w tym przypadku
> sa podobne

No nie sa, bo to ja uzywam klienta, ktory sluzy do komunikowania sie i nie robi w tym czasie stu innych rzeczy (np. wyswietlanie reklam).


> dobra , koniec wypocin, moglbym sobie tak jeszcze popisac ale
> by sie okazalo ze moj komentarz wyjdzie dluzszy od twojego HowTo ;]

Czekam na jakies twoje howto. Moze byc dla bardziej zaawansowanych uzytkownikow wink

.qki Thursday, November 22, 2007 1:19:27 AM

>>Wydaje ci sie to smieszne? A wiesz, ilu nowych uzytkownikow probuje
>>zainstalowac gg70.exe na swoich nowych jabluszkach? A widziales, jak
>>ktos probuje zainstalowac DirectX na MacOSX, bo jak twierdzi, to
>>jeden z powodow, dla ktorych "nie chodza mu gry"?

To wina marketingu Apple ze nie informuje swoich userow ze Mac to nie PC ze wszystkimi tego konsekwencjami bigsmile

>>Gadu-Gadu jest protokolem *i* jest rowniez klient o tej samej nazwie.

ktory jest k o m u n i k a t o r e m. :> nie spierajmy sie o nazwy plz.

>>No nie sa, bo to ja uzywam klienta, ktory sluzy do komunikowania sie
>>i nie robi w tym czasie stu innych rzeczy (np. wyswietlanie reklam).

dzieki ktorym -> jak moim poscie wyzej.

>>Czekam na jakies twoje howto. Moze byc dla bardziej zaawansowanych
>>uzytkownikow.

Moje HowTo moze byc na temat: "Jak oddawać się relaksowi tudzież o skutkach nieumiarkowania lenistwa" smile

Unregistered user Thursday, November 22, 2007 12:39:34 PM

jaro writes: @qki Czytam twoje komentarze i za nic w swiecie nie moge zrozuzmiec, co ty chciales przekazac. Czepieasz sie artykulu, dobrego zreszta, bo malo jest ludzi piszacych pod taki target i tak lopatologicznie jak Piotr i do tego najzdzasz na niego samego zupelnie bez sensu. Wrzuc na luz.

.qki Thursday, November 22, 2007 2:06:35 PM

@jaro
Hehe, widze wazelinirstwo mode detected.
Ludzi piszacych dla ograniczonych umyslowo? Juz mu to pisalem ale powtorze. W takim razie niech napisze instrukcje wsiadania do samochodu, dla ludzi ktorzy jezdzili rowerem.
A dlaczego moje komentarze jego artow maja charakter bardziej osobisty, tego Ci wyjasniac akurat nie musze smile
pozdro

Wojwit Thursday, November 22, 2007 2:59:55 PM

Eee tam dla mnie straszniejsze jest to że kup ludzi nie potrafi obsłużyć zwykłego Peceta.
Ja chciałem powiedziec że istnieje rownież możliwośc korzystania z gg przez iChata.
Chociaż sam osobiscie korzystam z adium. Generalnie nie powinno być większych kłopotów z uruchomieniem GG na OS X dl ludzi z wyobrażnią ,a dla tych bez polecam Google.^^
Pozdro

.qki Thursday, November 22, 2007 3:04:55 PM

Wojwit, wlasnie o to mi chodzi - zanik jakichkolwiek przejawow checi podnoszenia swojej wiezdy i samodzielnego myslenia. Oczekujemy (tak, idealnemu mnie tez do sie zdarza CZASEM ) ze wszystko bedzie nam podae na tacy - stad popularny zwrot "ask google!".

Piotrarti040 Thursday, November 22, 2007 3:05:08 PM

@Wojwit
> Eee tam dla mnie straszniejsze jest to że kup ludzi nie potrafi obsłużyć zwykłego Peceta.

Nie, to nie jest straszne. Ja tez nie umiem wymienic swiecy w samochodzie i zdaje sie na pomoc ludzi, ktorzy robia to zawodowo. Normalne.

Dla tych bez - Google? No przestan. A jak oni maja na to wpasc? wink

Piotrarti040 Thursday, November 22, 2007 3:07:13 PM

@qki
Tyle, ze "ask google" w 99% nie dziala. Pewnej grupy uzytkownikow, nie interesuje, jak cos zrobic. Oni chca miec po prostu gadu-gadu i ja sie im nie dziwie... i calkowicie rozumiem.

Piotrarti040 Thursday, November 22, 2007 3:19:16 PM

Dobra, widze, ze jestem winny male wyjasnienie. Dlaczego napisalem ten artykul?
Otoz siedze sobie na takim serwisie spolecznosciowym zwanym gronem (http://grono.net). Tam tez, rozni ludzie dyskutuja o roznych problemach. Ja rowniez czesto dolaczam sie do dyskusji i im bardziej zglebiam sie w watek tym bardziej zaczynam rozumiec, jak ogromona jest przepasc miedzy zwyklymi uzytkownikami komputerow a, powiedzmy... nami. Toba qki, wojwit - toba rowniez, jaro - nie znam cie, ale pewnie tez.

Ci ludzie maja problemy, poniewaz traktuja komputer po prostu jako narzedzie do pracy, ktora wykonuja - sekretarki, marketingowcy, 50-letnie panie doktor, majace swoj gabinet i tylko dla wygody prowadzace ewidencje swoich pacjentow na komputerze. Dla nich komputer to stacja dyskietek. PC czy Mak nie ma znaczenia. To takie same pudlo, ktore trzeba wlaczyc i poczekac az sie uruchomi. System to program, niebieskie "e" to Internet a drukarka ma drukowac teksty z edytora (czyt. z Worda)... i uwierzcie mi, ze problemy poruszane przez takie osoby, jak trywialne by nie byly, sa przerozne i moga sie wydawac smieszne ale dla nich sa jak najbardziej serio. Zainstalowanie Gadu-Gadu na Maku jest dla nich jednym z tych powazniejszych wyzwan, natomiast rzemiosla, robienia pizzy, tudziez gotowania czy leczenia ludzi moglibysmy uczyc sie od nich latami. Rozumiecie?

Unregistered user Friday, November 23, 2007 12:29:46 PM

Rozan writes: Arti - w 100% popieram. Jednak czasy się troszkę zmieniają - większośc społeczeństwa naszej generacji, w wieku 50 lat będzie potrafiła poprawnie zainstalować nową drukarkę ;). Natomiast jeżeli chodzi o obecnych ludzi, powiedzmy powyżej 35 roku życia - dla większości z nich komputer to czarna magia. W rozwiązywaniu problemów mogą im pomóc dzieci (pomoc darmowa), mogą zatrudnić specjalistę (płatne wizyty) lub zapytać kogoś poprzez internet / wyszukać interesującego zagadnienia (także darmowe). Polska, jako kraj, w którym ludzie zawsze narzekają na brak pieniędzy bardzo rzadko korzystają z opcji drugiej. My możemy im pomóc, jako (powtarzając z Artim) użytkownicy o wyższym poziomie wiedzy z zakresu komputerów. Dlatego - czepcie się czegoś innego, nie tego artykułu. Moim zdaniem powinno być tego typu tekstów jak najwięcej - nieważne, czy dla osób starszych, czy może w tym przypadku osób przesiadających się na Mac'a. W USA by pewnie na ten temat książkę wydali "GG on MAC for dummies" :P. Pozdrawiam serdecznie, Michał "Musketeer" Różycki

Unregistered user Friday, November 23, 2007 12:31:59 PM

Rozan writes: Jeszcze jedno. Arti - może byś security code jakimś pogrubieniem lub innym wyróżnieniem potraktował? Bardziej czytelne by było, zwłaszcza, że trzeba czytać :P [ / OT ]

Piotrarti040 Friday, November 23, 2007 1:45:09 PM

@Rozan
Tak lepiej?

Unregistered user Wednesday, November 28, 2007 3:37:43 PM

Kierzko writes: qki : <evil>Pamietaj, ze Mac to komputer "for idio.... mammies and daddies" :P I w ta strone kierowane jest to HowTo :D</evil>

.qki Thursday, November 29, 2007 1:56:32 PM

Kierzko hr hr hr :> znamy 'target' apple, znamy bigsmile

Unregistered user Friday, November 30, 2007 9:14:16 PM

maciej writes: nie wchodząc w dyskusję dodam tylko do samego HowTo że z tego co wiem (kiedyś miałem nawet ustawione, ale zrezygnowałem) adium ma swoją polską lokalizację. Podobnie z kontami - swojego czasu używałem dwóch różnych kont gg w adiumie. Od jakiegoś czasu nie korzystam więc może coś się pozmieniało, ale chyba nie wstecz.. Mówie o adium na tigerze, nie wiem jak z leo.

Piotrarti040 Saturday, December 1, 2007 2:23:17 AM

@maciej

Odnosnie kont - jasne, mozesz tworzyc dowolna ich ilosc.
Polska lokalizacja - o ile wiem, jeszcze nie jest gotowa.

Wojwit Saturday, December 1, 2007 10:47:37 AM

jakies mam takie wrazenie że Kierzko i qki ze zaden z was nie bawil sie dluzej maciem no nie! Hmm fakt system dla idiotow,porownując to do np kierowcow jedni kupuja samochod by nim jezdzic zgodnie z przeznaczeniem drudzy by ciagle w nim grzebac, i ciekawe ktory jest idiotą?

Piotrarti040 Sunday, December 2, 2007 8:29:04 PM

@Wojwit

No nie? bigsmile

Unregistered user Tuesday, December 4, 2007 9:18:41 AM

kierzko writes: @wojwit : moja stycznosc z makiem jest mala to fakt, ale zawsze lubie wbic szpile artiemu, on sie tak smiesznie czerwony robi i zaczyna sapac ;)

Wojwit Tuesday, December 4, 2007 9:52:17 AM

pewnie jest bardziej zorientowany w temacie ale czy dobrze jezdzi? wink

Piotrarti040 Tuesday, December 4, 2007 10:55:02 AM

@kierzko
p

.qki Wednesday, December 5, 2007 5:31:29 PM

@ same as kierzko bigsmile

a jesli jestemsy przy samochodach, to imcho wiecej frajdy ma ten kto sam naprawi/usprawni swoje auto i wie na co je stac niz bezmyslny user wozidup.

3 lata liceum bawilem sie makami ( informatyka na makach ftw )

Wojwit Wednesday, December 5, 2007 6:11:41 PM

biore tego "bezmyslnego.." do siebie.Nie nawidze robic czego kolwiek przy samochodzie a tym bardziej mgo usprawniac,jest po to by wozic mi dupe i nic ponad to.Jak sie zepsuje jedzie do mechanika.Sam tez sie nie lecze,chodze do dentysty,nie widze frajdy w wyrywaniu samemu sobie zebów^^.A czego najbardziej nie nawidze to ikei i jej mebli.
Tak wiec panowie zostaje przy swoim, kupuje rzeczy by je uzywac! Nie rozbierac,grzebac ,rozkrecac,skrecac,tylko po to by uzywac! Stary i leniwy jestem^^

.qki Wednesday, December 5, 2007 7:04:42 PM

pewnie, chcesz byc uzytkownikiem. poprostu jestes mneij ciekawy swiata i rzeczy p _BYC MOZE_ jestes poprostu konsumentem strikte, z calym dobrodziejstwem inwentarza bigsmile

Unregistered user Thursday, December 6, 2007 12:19:10 PM

Anonymous writes: @arti : hmmm.... wyciales fragment mojego komenta ? ;) @wojwit (no offence) : dlaczego nie lubie maca : - jest to moim zdaniem promocja marki - skarpetki z logo adidas usprawniaja chodzenie - osobiscie nie widze zadnej innowacyjnosci w tym co robia (zazwycaj biora gotowe rozwiazania, ubieraja w ladne pudelko, nazywaja po swojemu - najlepiej nazwa juz wykorzystywana i ropoznawalna w swiecie opensource - i zaczyna sie promocja. Patrz TimeMachine) - sa drodzy (!). Odkad zaczeli robic komputery na intelach nie widze sensu kupowania takiej maszynki. Te same bebechy moge kupic od innego producenta za kilkuktronie mniejsza kase. OSX ? Dziekuje, nie uzywam. Mam swoje zabawki. Za co podziwiam apple ? : - to sa bogowie marketingu. Sposob i zasieg promocji ich "gowna" jest fantastyczny. - tez marketing. Udalo im sie wmowic, ze posiadacz maca jest osoba wyjatkowa. Zbudowali dzieki temu community (bardziej kolko wzajmenej adoracji), ktore w wiekszosci przypadkow jest zaslepione ogryzkiem. Nie sa w stanie uznac zadnej nowiniki technologicznej, jezeli o jej istnieniu nie powiadomil ich "wiecznie usmiechniety Steve". Oczywiscie musi tez posiadac logo apple. - nie wiem.... design ? Nie tylko maca sie czepiam ;) Nie lubie tez diodek w klawiaturach, swiecacych wiatrakow i mega-turbo-obudow (a masz qki!).

Unregistered user Thursday, December 6, 2007 12:23:48 PM

kierzko writes: To bylem ja. Jarzabek Wieslaw.

Piotrarti040 Thursday, December 6, 2007 3:47:40 PM

@kierzko

Jesli juz to przez przypadek. Poprawiam literowki co najwyzej i moze mi sie cos ucielo wink

.qki Thursday, December 6, 2007 4:47:56 PM

@kierzko
>>Nie tylko maca sie czepiam wink Nie lubie tez diodek w >>klawiaturach,swiecacych wiatrakow i mega-turbo-obudow (a masz qki!).

hyhy smile tutaj akurat qki sie sprytnie wywinął bo ja cenie sobie prostote i minimalizm. zero trendy diodek i niepotrzebnych udziwnien ;p

za to arti kupil sobie myszke creativa z zajebiscie oczojebną podswietlaną na niebiesko rolką ktora moze robic za mala jazeniowke ;D

Piotrarti040 Thursday, December 6, 2007 5:00:58 PM

Ja sie juz lepiej nie bede na blogu przyznawal, ze se kupilem iPhone'a, bo mnie tu zezrecie na sniadanie ;-)

Wojwit Thursday, December 6, 2007 6:48:08 PM

kurna nie dosc ze bezmyslny user wozidup to jeszcze szpaner latajacy w skarpetach adidasa którem wydaje sie ze jest kimś wyjatkowy.Masakryczna jazda. A dupa tam,wcale mnie stefan nie zaslepil,jest duzo rzeczy do których mam zstrzezenia ale nie zmienia to faktu że (DLA MNIE!!!) jedyny słuszny system X i jedyna słuszna przeglądarka Opera.
Owszem maja swoje wady,ale (DLA MNIE!!!) najwygodniejsze rozwiazania. I nie wkurzajcie mnie bo zadzwonie do Stefana- z mojego iPhona^^

Piotrarti040 Thursday, December 6, 2007 7:10:32 PM

@wojwit

Racja. Dla mnie tez, to wlasnie system jest najwazniejsza rzecza w tej calej zabawie. Windows ssie, bo wszystko sie go czepia. Sorry, ale ja nie czuje sie bezpiecznie sprawdzajac swoje konto w banku na tym systemie. No nie i juz. Linux ssie, bo nie ma Photoshopa. Mac OS laczy zalety posiadania pewnych niezastapionych z mojego punktu widzenia aplikacji z uniksowoscia pingwina (konsola, ssh, fink, apt-get itd). Dla mnie wlasciwie nie ma innego, uzywalnego systemu wink

Unregistered user Tuesday, August 12, 2008 5:32:48 PM

Sandra writes: Ja mam pytanie... Jak zainstalowalam sobie tego Kadu ale zapomnialam hasla na serwer to w jaki sposob moge wyslac to haslo na moja poczte??

Piotrarti040 Tuesday, August 12, 2008 6:13:03 PM

@Sandra
A po co chcesz wysylac haslo na poczte?

.qki Wednesday, August 13, 2008 6:37:15 PM

nie ma opcji 'password recovery" ? czy tam po polsku 'odzyskiwanie hasla'?

Unregistered user Sunday, November 2, 2008 10:15:52 AM

prossut writes: a jak ściągnąć kontakty z serwera gg? Czy nie doczytałem?

Piotrarti040 Sunday, November 2, 2008 1:02:20 PM

@prossut
Powinny sie same pobrac po zalogowaniu.

Unregistered user Wednesday, December 3, 2008 3:51:05 PM

Hefa writes: a jak sie same nie pokaza to co trzeba zrobic?

Unregistered user Sunday, December 14, 2008 7:39:39 PM

p. writes: Witam, zainstalowalam Proteusa ale niestety nie chce mi sie polaczyc z GG. i nie rozumiem o co chodzi... domyslam sie ze moze to byc kwestia portu.. jednak nie wiem jak go zrobic. Dodam ze mam router z firewallem... czy to cos zmienia?

Unregistered user Monday, July 6, 2009 12:18:48 AM

Daniela writes: Witam zainstalowalam adium i czy jest jakas mozliwosc zeby moja lista byla widoczna tzn tak jak jest na gg bo na adium to jest jak jest ktos tylko dostpena

Unregistered user Monday, July 6, 2009 11:32:06 AM

piotr writes: @Daniela View -> Show Offline Contacts

Unregistered user Tuesday, November 24, 2009 6:58:27 PM

paula writes: musze to napisac - dziekuje za pomoc ! artykul jak najbardziej jasny, zrozumialy i potrzebny takim antytalentom jesli idzie o informatyke jak ja :) pozdrawiam

Unregistered user Wednesday, August 18, 2010 5:26:30 PM

Anonim writes: A ja w dalszym ciagu nie potrafie:(

Unregistered user Friday, February 11, 2011 3:31:18 PM

awach81 writes: hej mam problem z adium probowalm sciagnac audium zeby zainstalowc gg i przez przypadek wpisalam zly adres e mail teraz nie moge w zaden sposob sie alogowac i sciagnac kontakty z gg moglobyscie mi doradic jak wprowadzic prawidlow dane . z gory diekuje za pomoc

Unregistered user Monday, August 8, 2011 1:45:11 PM

Анонімний writes: If you're in uncomfortable position and have got no money to get out from that point, you would have to take the personal loans. Because it should aid you for sure. I take term loan every year and feel myself good because of it.

Write a comment

New comments have been disabled for this post.