Officiële Opera Forums

Nederlandstalige afdeling van de Opera Community

Wie gebruikt Opera Mini?

Forums » Dutch and Flemish Forums » Opera - de browser

You need to be logged in to post in the forums. If you do not have an account, please sign up first.

Go to last post

24. November 2005, 13:36:08

scipio

Undutchable

Wie gebruikt Opera Mini?

Wie in Nederland en/of België heeft Opera Mini al in gebruik genomen? Wat is jullie oordeel over de minibrowser? Welke combinatie van telefoon en abonnement gebruik je?
Aprendí a ser formal y cortés, cortándome el pelo una vez por mes.

26. November 2005, 09:34:34 (edited)

Frenzie

Ik heb hem gebruikt op m'n Sony-Ericsson T630. Het bevalt prima want het is behoorlijk beter dan de browser die er standaard opzit die ook niet verkeerd was. wink
Intelligent alien life does exist, otherwise they would've contacted us. — CalendarExtend Opera

25. November 2005, 01:04:35

Opera Software

Rijk

I was here

SonyEricsson P900 (testmodel, krijgertje van m'n werk), Vodafone prepaid, bereduur GPRS tarief. Maar het werkt wel lekker, de P900 heeft een flink scherm en Opera Mini heeft gelukkig niet veel bytes nodig voor normale websites (todat je complete romans gaat lezen op de mobieltje, of slashdot ofzo....)
"The real issue is about design: designing things that have the power required for the job while maintaining understandability, the feeling of control, and the pleasure of accomplishment." Don Norman
Tweak blog

25. November 2005, 10:28:25

Frenzie

Ik heb het Wireless Circle abo voor 4 euro per maand met 1MB GPRS.
Intelligent alien life does exist, otherwise they would've contacted us. — CalendarExtend Opera

25. November 2005, 23:58:25 (edited)

hermen2048

Ik gebruik Opera Mini op m'n Sony Ericsson K500i met Orange World; deze kost tot 31 december 1,00 euro per maand voor 2 MB, en daarna 6,00 euro per maand voor dezelfde hoeveelheid. Ik heb de standaard-WAP-browser nog nooit gebruikt, uitgezonderd het downloaden van Opera Mini, maar Opera Mini werkt best wel aardig!

Het grootste probleem wat ik met Opera Mini heb is het in de weg staan van enorme linklijsten op sommige pagina's, het zou wellicht handiger zijn als deze constructies tijdelijk verborgen konden worden.

O ja, en net als je Opera Mini nodig hebt voor OV-info, ligt de GPRS van Orange er uit (rond 14.30 in Hengelo) yikes

[edit]Ik zie dat ik er toch niets aan had gehad: de reisplanners van zowel http://www.ns.nl/ als http://www.9292ov.nl/ werken niet genoeg in Opera Mini cry

Bij die van de NS wordt de ingegeven informatie niet ge'submit' (of dit lijkt zo), en bij die van 9292ov.nl lijkt de invoer voor 'Naar' vast te staan op 'Adres': ik zag geen invoermogelijkheid hiervoor.
[/edit]
Using M2, Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/

26. November 2005, 09:36:50

Frenzie

De NS-reisplanner is sowieso te groot enzo.

Gewoon een workaround gebruiken.

1. December 2005, 12:02:34

JeroenH

Ik heb opera mini op mijn simpele nokia 3120 staan. Werkt handig als de NMBS weer eens vertraging heeft. Zo kan ik direct eens kijken welke trein ik dan wel kan nemen en ze thuis toch laten weten wanneer ik aankom.

Ik heb gewoon een prepaid kaartje (pay&go van proximus) en ik heb eigenlijk nog nergens een fatsoenlijke uitleg van de gprs-tarieven gevonden. Het lijkt er sterk op dat ze voor elke verbinding gewoon 0.5 EURO vragen, maar hoe lang of hoeveel data je daarvoor mag gebruiken weet ik niet.

24. January 2006, 15:56:39

scipio

Undutchable

Tijd om deze draad weer onder de levenden te brengen. Opera Mini is vandaag officieel gelanceerd.

24. January 2006, 16:16:47

hayke

Ik heb mini op een k750i. Gaat als een tiet!
NS werkt wel als je eerst doorklikt naar de plannerplus pagina: op de voorpagina werkt 't inderdaad niet.
Ik gebruikte gprs eigenlijk nooit, tot nu. Mini is hiervoor briljant.
Trouwens, met KPN, met een duur datatarief (zonder bundel) is het handig om de afbeeldingen niet te laden: scheelt veel dataverkeer!

24. January 2006, 20:15:29

Frenzie

Wat NS betreft is mijn link toch echt de beste keus volgens mij, Opera Mini of niet wink

25. January 2006, 10:53:43

Opera Software

Rijk

I was here

Originally posted by Frenzie:

Wat NS betreft is mijn link toch echt de beste keus volgens mij, Opera Mini of niet wink

Error

Could not fetch any results from the NS site. It could be down or it's just not working

En het is mij niet duidelijk in welk formaat ik datum en tijd in het WAP-formulier moet invullen, dus misschien ligt daar ook een probeem
"The real issue is about design: designing things that have the power required for the job while maintaining understandability, the feeling of control, and the pleasure of accomplishment." Don Norman
Tweak blog

26. January 2006, 17:13:23

Frenzie

Hmm vaag, het werkt wel met m'n native sucky XHTML browser.

15. February 2006, 01:47:39

marjol

Zou hij ook op m'n nieuwe Motorola Rayzer werken?

15. February 2006, 08:57:59

scipio

Undutchable

Op mini.opera.com worden drie RAZR-modellen genoemd. Dus of Mini werkt is denk ik meer afhankelijk van je telecomaanbieder en het soort abonnement dat je hebt.

15. February 2006, 11:43:22

marjol

ik heb een mobiel tele2 abonnement, met internet, eigenlijk is dat Telfort.

15. February 2006, 12:06:37

marjol

De klok op dit forum geeft niet de juiste tijd, op dit moment is het woensdag 13,07 uur!!

15. February 2006, 12:11:27

scipio

Undutchable

Originally posted by marjol:

De klok op dit forum geeft niet de juiste tijd, op dit moment is het woensdag 13,07 uur!!

Dat is ook wat ik in beeld zie: volgens het forum het je dit bericht om 13:06:37 geplaatst.

15. February 2006, 12:58:07

marjol

Maar er wordt op het groene veld een vroegere tijd vermeld 00.11.27, terwijl het 13.07 was.

15. February 2006, 13:02:04

scipio

Undutchable

Originally posted by marjol:

Maar er wordt op het groene veld een vroegere tijd vermeld 00.11.27, terwijl het 13.07 was.

Niet hier. Werp eens een blik op je profiel.

15. February 2006, 13:10:34

marjol

ikke ben sufkop:coffee:

4. March 2006, 17:43:49

FuzzyLogic

Ik heb Opera Mini net op mijn mobiel gedownloadt. Werkt geweldig, zal hem zeker nog wel gebruiken, bijvoorbeeld voor het checken van mijn mail onderweg e.d, echt handig. Ik ben zeer tevreden met mijn Opera Mini.

4. March 2006, 17:50:00

scipio

Undutchable

Originally posted by FuzzyLogic:

Werkt geweldig, zal hem zeker nog wel gebruiken

Wat voor toestel en welke provider heb je?

4. March 2006, 22:15:21

FuzzyLogic

Ik heb een Sony Ericsson k750i met een Orange Free abonnement erop.

6. March 2006, 12:09:27

Fantjedus

Oké,

na het lezen van deze pagina ben ik min of meer overtuigd.
Ik zal hem ook proberen want er zijn weinig negatieve ervaringen met "opera mini"

En zal mijn bevindingen schrijven.
André
The Netherlands
email: fantjedus@gmail.com

6. March 2006, 12:21:05

scipio

Undutchable

Originally posted by Fantjedus:

Graag! up

9. March 2006, 15:31:50

Fantjedus

Originally posted by scipio:

Graag! up

Nou komt hij dan:

Downloaden met telefoon --Probleemloos
Starten, ff zoeken want is windows-platformpje op MDA Vario
Uitvoering --Is mooiere weergave dan de standaard browser, laat tot nu toe alle belangrijke plaatjes zien.( bijv: online foto-albums)
& inderdaad niet zijdelings scrollen en dat is opluchting (ZUCHT).
Sneller ook dat, maar niet met starten na aantal keren achtereen.
Plus een rustiger scherm maar dat is persoonlijk voorkeur, Oh wacht ik val in herhaling herhaling

Conclusie: De "Mini-Opera" heeft mij verlost van een probleem. En is toegevoegd bij mijn lijstje vertrouwde/aan te raden software.

Groetjes
André
The Netherlands

9. March 2006, 15:44:59

scipio

Undutchable

pssst En wat is je combinatie van toestel+abonnement?

13. March 2006, 16:13:52

Fantjedus

En wat is je combinatie van toestel+abonnement?

Sorry ben er ff uit geweest, was ziek als hond.
Maar ik gebruik het op een MDA Vario, met een T-Mobile abonnement + internet totaal pakket.
mda_vario.gif+Pocket Internet Totaal, onbeperkt mobiel internetten voor € 9,50 per maand.
André
The Netherlands

13. March 2006, 16:49:13

scipio

Undutchable

Wat is de standaardbrowser op de MDA Vario, IE?

18. March 2006, 14:23:19

Fantjedus

Wat is de standaardbrowser op de MDA Vario, IE?

klopt, maar dat wist je al?
André
The Netherlands

18. March 2006, 23:54:24

*tumbleweed*

Sinds gisteren Opera Mini op mn Sony-Ericsson k300i, Proximus (pay&go) en het bevalt me prima ! bigsmile

Niet dat ik ervoor echt gebruik maakte van de wap functie eigenlijk, maar wou dit toch ook eens uitproberen en kijken wat het gaf, en positieve bevindingen, prettig, aangenaam en snel.

Blij het aan boord te hebben happy

19. March 2006, 12:30:14

Frenzie

Ik vind het vooral een uitkomst met de snel in Wikipedia zoeken functie. Ik heb het tot nog toe alleen gebruikt om de geboortedatum van David Bowie op te zoeken, maar Wikipedia snel toegankelijk op zakformaat is gewoon veel handiger dan Google snel toegankelijk.

27. March 2006, 09:20:02

scipio

Undutchable

klopt, maar dat wist je al?

Ik had een foto van het toestel gezien en daarin meende ik het IE-logo te herkennen.

4. April 2006, 20:22:59

Fantjedus

up de 'MDA Vario' is helemaal Windows. Hij draait op Microsoft Windows Mobile 5.
Dus ik ben nog ff veilig voor FlexiSpy yikes
André
The Netherlands

7. April 2006, 10:19:26

hermen2048

Onze vrienden van de Spoorwegen hebben nu ook een versie van de site die bruikbaar is met Opera Mini up

8. April 2006, 21:16:47

Frenzie

De code geeft me dan weer wel koude rillingen.

8. April 2006, 22:35:58

hermen2048

De code geeft me dan weer wel koude rillingen.

Nu je het zegt.. de code

<font ... />...</font>

is toch op z'n minst interessant te noemen yikes

19. June 2007, 17:53:50

hermen2048

De `echte' site van de NS werkt nu gaaf met Opera Mini 4 yes

19. June 2007, 20:55:37

Frenzie

Ik vind het vooral een uitkomst met de snel in Wikipedia zoeken functie. Ik heb het tot nog toe alleen gebruikt om de geboortedatum van David Bowie op te zoeken, maar Wikipedia snel toegankelijk op zakformaat is gewoon veel handiger dan Google snel toegankelijk.

Ik schreef dit toen Opera Mini net nieuw was. Ik herinner me niet precies meer hoe het zat, maar als ik nu zoeken gebruik kom ik direct op Yahoo in plaats van Google, Wikipedia, IMDB of iets dergelijks naar keuze, wat naar ik meen eerst het geval was (je kon kiezen uit een aantal opties, maar je kon er geen weghalen of toevoegen geloof ik). Toch een achteruitgang. sad

Forums » Dutch and Flemish Forums » Opera - de browser

Moderated by: scipio MarkSchenk